lördag 5 juli 2014

Sommarfavoriter: Sommarkvällar


Finns det något underbarare? Att veta att man är ledig dagen efter gör ju den fina kvällen än bättre. Under veckan som gått har vi ägnat åt att umgås. Dottern och jag har legat på en filt och kollat på moln och svalor högt uppe i skyn, tagit både bra och mindre bra foton, pratat  om hemligheter, drömmar och längtan.




En tidig onsdag var det dramatiska moln, men åskan uteblev, det var dock kvavt hela dagen utan en enda tillstymmelse till åska. Men ösregn det blev det, speciellt varje gång vi åkte in till Malmö under den här veckan.



Förändringens vindar blåser här hemma, hösten kommer innebära nya utmaningar och möten för min del och det känns jättespännande, mer om detta när  det närmar sig! Vi njuter av att det snart är semester och ledigt, att det är ljumma sommarkvällar med kubb och boulespel och att familjeturneringen går framåt.

Ute i min rabatt blommar min Nina Weibullros, vackra röda blommor, men pionerna får jag nog vackert vänta på tills de blommar nästa år. Haft samtal med min far kring detta och jag är tacksam över all hans hjälp och goda råd, för dina gröna fingrar hoppade nog över en generation kära pappa. Däremot har vi skördat all vår nypotatis, och de smakade ljuvligt, så ljuvligt att nästa år blir det fler hinkar och mer potatis!



Något annat som mognat snabbt och som markerar att vi bor i södra Sverige är vinbären, sonen plockar varje dag och äter dem med socker, kanske inte så nyttigt men galet gott och de är så vackra och gnistrande att fota.  Min tomatplanta som var blyg från början brer numera ut sig i min pallkrage tillsammans med smultronplantorna och jag ser fram emot en rik skörd när det blir dags.


Vi har en skön helg  och njuter av att sommaren har hittat hit. 

Vilka är dina sommarfavoriter?



2 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Så gott ni har det bland solsken och moln och vad gott att tillbringa sköna sommardagar tillsammans. Att bara vara och njuta av allt det goda som sommaren bär med sig. Goda bär och skördar i trädgården. Vardagslyx.

    Här njuter vi också av sommardagar av allra bästa sort och jag är ju svag för ljusa sommarnätter, gå barfota i daggvått gräs, kärnspotts tävling uppe i körsbärsträden, svänga i takt med i livet i en hängmatta, sommarpratarna på radion och sköna sommardopp. Ja, ska jag vara ärlig älskar jag allt med sommaren förutom åska, mygg och fästingar. Resten köper jag rakt av. ;)

    Njut av sköna sommardagar tillsammans med de dina kära vän och ser fram emot att höra allt om din spännande höst. Lycka till Nettan!♥

    Kram i massor

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig tid för er! Vi njuter också här o tar dagen som den kommer (inte likt oss... )
    Nyfiken om vad du ska berätta för nyhet längre fram! :-)
    Önskar dig o de dina en skön semester ( vi har verkligen fantastiskt väder! )
    Kramar Natta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin