söndag 27 juli 2014

Ålder är bara en siffra...

...visst stämmer det talesättet? Att fylla år och passera en viss ålder gör mig ödmjuk för livet. Jag har fått dela ännu ett år med min familj och mina vänner. Året som har gått har gjort att jag har fått lära mig nya saker och fatta några tuffa beslut. Efter flera år på barnsjukhuset och med regionen som arbetsgivare har jag sett hur vården har förändrats inte bara för de vuxna utan även för barnen, så tidigare i våras/somras sökte jag några nya jobb för att testa marknaden och det gav resultat så i höst byter jag en stor arbetsgivare mot en annan och börjar som skolsköterska på en skola i Malmö. Nya utmaningar men det ska bli så spännande att få jobba tillsammans med friska barn och med pedagoger igen efter drygt 12 års frånvaro från skolan som arbetsplats!

Födelsedagen började bra med långfrukost som barnen och mannen hade fixat i ordning och i min yoghurtskål på bordet fanns en av de finaste presenterna någonsin. Ett efterlängtat halsband som matchar mitt armband som barnen fyllt med belocker genom åren och som betyder väldigt mycket för mig!


Även en vackert broderad plånbok hittade hem till mig från rean och för pengar jag fick av min pappa, tack så mycket! Resten av pengarna sparar jag till mitt trädgårdstäppeprojekt, funderar skarpt på en rosenbuske till?



Efter frukost drog vi på roadtrip, nackdelen med att åka på en lördag är att det mesta är stängt framåt eftermiddagen, det tar ju ett tag att köra över halva Skåne för att komma till Österlen men väl på plats så var det precis lika ljuvligt som vanligt. Vi passerade Kåseberga och tänkte stanna för lunch men insåg att utbudet stämde illa överens med barnens önskemål och jag vägrar att betala hutlösa priser för att få dem att kanske äta. Så vi körde vidare norrut längs Österlens kust. I år kom vi dock aldrig till Haväng eller Knäbäckshusen utan vi stannade vid Kyls Havsbad och badade och har du vägarna förbi Österlen rekommenderar jag ett strandhugg på den här stranden. En strand som är helt perfekt för sol och bad. 25 grader i vattnet och ca 30 i luften  och ingen åska eller regn på hela dagen.





Väl hemma igen i skymningen fastnade vi utomhus efter middagen, yatzy åkte fram och trötta barn gjorde sitt bästa att locka fram skratt då de tramsade så att spelet drog ut på tiden. Vi spanade på stjärnor, snackade strunt och njöt av att sitta ute länge i den ljumma sommarkvällen/natten.




Nu är det halvtid i semestern, och det finns ytterligare två härliga veckor kvar att njuta av, så det ska vi göra.
Det blir fler dagsutflykter och annat smått och gott.

Trevlig söndag bloggvänner!


1 kommentar:

  1. Grattis kära Nettan och Happy Birthday!
    Visst är åldern bara ett nummer. Du har verkligen haft ett händelserikt år. Får gratulera till din nya tjänst som skolsköterska - vad roligt! Barnen i skolan kommer få världens bästas sköterska!
    Rent generellt tycker jag det är bra med nya utmaningar och förändringar (även om det kan ta på krafterna), ingen gång har jag utvecklats så mycket som när jag utmanat mig själv och vågat ta beslut som varit svåra.

    Vad härligt att ni har två veckors semester kvar!!

    KRAM xo

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin