onsdag 16 juli 2014

Semester

Underbara sköna semester, njuter av lyxiga oplanerade dagar. Njuter av att vara med familj och vänner. På fredag väntar utflykt till Kolmården med min lillebror och hans familj, grillkväll med släkten väntar också. Lite orientering hinns också med och våra barn gör framsteg i att lära sig läsa kartan och omsätta det i praktiken! Härligt!


Någon som orienterar rätt nästan alltid är vår lilla trädgårdskompis som kommer fram ljumma tysta kvällar! Försynt är han men ibland får vi komma nära!

Några dagar nu har regnet stått som spön i backen men vi har haft fina dagar så det gör inget!


Annat spännande händer också och jag lovar att berätta mer när det närmar sig, men det kommer att bli bra när alla pusselbitar trillat på plats! Och det kommer bli en fantastisk höst att se fram emot. Lite längtar jag men först ska jag som sagt ha semester med allt vad det innebär. Härligt!



Vi har en pågående bouleturnering i familjen och just nu ligger tjejerna sist men det är ju några kvällar kvar på semester och sommarlov så vi ska väl komma i kapp, hoppas vi!


I mitten av förra veckan var det fantastiska sommarkvällar, det gick att sitta ute till närmre midnatt och det var varmt och mörkt, ljuvligt, vi umgicks med fina vänner hela torsdagen och njöt av deras sällskap under kvällen med mycket skratt, god mat på grillen och testade saké för första gången, något som inte alls var som jag föreställt mig att det skulle vara!



Mitt i värsta regnvädret i söndags for vi tillsammans med en annan familj till saluhallen i Höganäs, tanken var att vi skulle åkt till Kullaberg och aktiverat oss innan men ösregnet gjorde att vi bara hamnade på saluhallen och det i sig var inte helt fel, väldigt gott och trevligt! Rekommenderar verkligen ett besök om ni någon gång har vägarna förbi!

Det kan bli långt mellan blogginläggen eftersom jag prioriterar annat just nu, men när det blir vardag igen blir det skärpning!

Kram och njut av sommaren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin