lördag 26 april 2014

Veckosammanfattning

Lång vecka bakom mig i backspegeln, men mysig, delvis jobbig, delvis enkel och glädjande. Sköna lite svala aprilkvällar med kubbspel tillsammans med barnen,grillning och vanlig vardag tillsammans med familjen. Planering och plantering av trädgårdstäppan och nu väntar vi bara på att se resultat med blommande pioner och rosor, av nypotatis till sommarmiddagar, av späda rädisor och nyskördade kryddor.


Att få så och plantera är att få skapa och detta är något som Wille gillar, att vi dessutom satte sex smultronplantor gör ju sakernas tillstånd betydligt bättre enligt honom. 


Lovande pionknoppar och kaprifolen som ligger i startgroparna. I år breder kaprifolen ut sig ordentligt och den är så vacker. Ska bli härligt att få känna dess ljuvliga doft inom kort.  


I dag tog Kim och jag med mig Linnéa in till Malmö och Malmö Konserthus där MSO (Malmö Symfonorkester) framförde Nallekonsert, med överraskningskalas för Nallarna, när barnen var yngre hände det att vi gick oftare, och det är en mysig stund, med klassisk musik för barn. I dag var det Pachabel's kanon och champangegaloppen + en hel del annat med barn som får chansen att lära sig att spela via El sistema en fantastisk satsning, som driver musikskolor i utsatta områden. Underbart att få göra detta med ett av barnen i bland och samtidigt ge en tvilling en chans att få egentid med en förälder.



Att sedan komma hem och  njuta ev en härlig eftermiddag med trädgårdpyssel blev ett bra avslut innan varannandagsveckan tar vid från och med i morgon.Vi har haft fina dagar med löfte om vårvärme, och även om våren alltid bitvis är tuff så finns det bra dagar och de är många.
Men tyvärr väntar maj bakom hörnet och förmodligen kommer jag ligga blogglågt ett tag, jag tycker inte om maj månad, skulle vilja stryka den ur almanackan för tid och evigt men det går ju inte, och att deppa gör ju inte saker och ting bättre, men det blir en rislykta och ett brev till himmelen i mitten av månaden och kanske kanske känns det bättre detta året, jag hoppas det i varje fall.


Ha en skön vecka!




2 kommentarer:

  1. Jag tycker vi ligger så lika i blomningen iår. Mina pioner ser ut som dina just nu. Kaprifolen har jag nog inte sett ännu.
    Älskar denna tid på året. Den är ju bara sa totalt underbar.
    OCH jag är glad att kunna använda min dotters mac, haha!! Då kan jag läsa hos mina favoritbloggisar och kommentera som jag vill medan jag väntar på att min egen mac ska fixas :-)

    Härligt med kort vecka hos er!!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Åh jag har också tänkt plantera som ni har gjort. Kommet bli kanonfint hos er!
    Kaprifol.. mmmm älskar doften... vi håller på att måla hus (eller vi o vi... målaren :-) ) och fixar ute förrådet, underbart när det är så fint väder!
    styrke kramar till dig, fina du för maj månads sorg.. mången kram raring!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin