söndag 20 april 2014

Påskhelgen i bilder

Det är sällan jag är ledig under större delen av påskhelgen men i år blev det så och vi har haft en avkopplande helg, dels med vår härliga utflykt till Skäralid på långfredagen, dels turen till svärföräldrarna i går, dels dagens picknickfrukost på långa bryggan har tillsammans laddat mina reserver. Sedan har det varit underbart väder både igår och idag med strålande sol, gårdagen var dock skönare eftersom det var vindstilla. Vi har hunnit med att påbörja vår plantering, en pallkrage är inköpt för att odla lite egna örter med mera!




Att sedan packa picknickkorgen på morgonen med god frukost, varmt te och nybryggt kaffe, varma kläder i blåsten och bara njuta av solen ger livskvalité och att få njuta av en sådan frukost med de man älskar är viktigt i bland.





Ha en skön ny vecka, snart är det maj månad och då funderar jag nog på var april tog vägen....

3 kommentarer:

  1. Låter himmelskt- härligt med sol o värme! Skönt att du fick vara ledig hela påskhelgen!!
    Jag har också tänkt att det vore kul med pallkragar och lite egna odlingar. Kanske blir av... :)
    Underläggen har jag köpt från en butik ungefär som cervera- det är Spodes tryck. Sök på Spode & underlägg på nätet så hittar du säkert dem. Älskar dessa!
    Anders behöver lite mer övertalning ang servisen känner jag... heheh...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt ni har haft det. Här i US är påsken så larvigt, försvinnande kort. Bara en enda dag, påskdagen. jag har lagt av att fira påsk, faktiskt.
    Iår var jag dessutom på resande fot hela påskaftonen.
    Så där som ni firade er påsk ska en påsk firas. UNDERBART!!
    Lång, mysig, familjen, god mat, vackert väder…
    VÅR!!
    Vär här också i kubik, men ingen Annandag Påsk.
    Ska gratulera också till att sonen KOM IN!! GUD så underbart för honom, och för er!!
    Blev så glad då jag såg det på Fejjan!
    Våra barn är SÅ duktiga!!!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Jo du, var tog april vägen ... det kan vi bara fundera över:) Men så kommer maj, ännu en ljuv månad att njuta av!

    Härlig påsk ni haft och visst är Skäralid vackert! Vi har så många fina ställen i vårt avlånga land, både nära och på längre avstånd. Här finns att njuta av hur mycket man bara vill och ändå längtar vi bort ibland, konstigt det där.

    Ha en fin onsdagskväll!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin