tisdag 11 mars 2014

Månadens mål mars

Frukostvanor...

... när jag jobbar och går upp halv sex på morgonen hinns inte frukost som på bilden nedan med, utan  det blir två mackor och en mugg te på jobbet innan ronden drar i gång, oftast. Men när jag är ledig så hamnar det gärna både färsk frukt, goda bär och torkade aprikoser och blandade nötter i yoghurten, och det är så gott, friskt. 




I helgen som gick var vi iväg och spanade in nya vårkläder med dottern, store sonen hakade på och vi hade några mysiga timmar för oss själva, att få egen tid med ett eller flera av barnen är guld värt. Och jag kunde inte låta bli att fotografera de söta uggleskulpturerna.



Annars har dagarna mest tillbringats i horisontalläge pga en ilsken förkylning och hosta från jag vet inte var. Rent slut med andra ord, och som tur är har jag äntligen fått bra medicin, men tyvärr har det redan spridit sig vidare till barnen så det vackra vädret utomhus iakttar jag från favoritfåtöljen med en bra bok som sällskap och ett och annat avsnitt av House of Cards, en ypperlig serie, och har du inte sett den kan jag rekommendera den!




I dag håller vi tummarna för sonen igen då det är KMH som gäller.

Trevlig Tisdag!

3 kommentarer:

  1. KRYA på dig!!
    Inte kul med dessa envisa förkylningar.
    Ugglorna--ljuvliga!!!!
    House of Cards så top of the line att det är inte SANT!! A masterclass in drama/acting som jag brukar säga!!
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nettan!! Hoppas så INNERLIGT att det gick bra för din pojke igår!!!
      HOPPAS!!!!

      Radera
    2. Nix gick ok men inte så bra som vi hade hoppats! Tjugotal sökande, fyra som går vidare och en kanske två platser... Men skam den som ger sig. Vi får besked i april!
      Kram
      Nettan

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin