måndag 17 mars 2014

En härligt avkopplande helg

Efter förkylningen gått igenom större delen av familjen var det skönt med en återhämtningshelg, helt ledig och oplanerad. Lek för barnen med kompisar, avsked av sonen som kämpat så fantastiskt för att komma inpå musikhögskola, i april vet vi mer, det är tyvärr inte så att det går att välja och vraka, utan den plats man får får han helt enkelt vara tacksam för, för det galet svårt att komma in på musikhögskolornas musikerutbildning
inom klassisk musik och på solo/orkesterinstrument.

Promenader har det blivit flera stycken i helgen och även om det stormade ordentligt natten mellan fredag och lördag så var det skönt att komma ut en stund och gå även om det blåste ordentligt kring öronen. Och söndagens promenad i ösregn var inte heller fel även om kameran fick stanna hemma. Men några vårtecken som  krokus, påskliljor och videkissar har vi sett.






Vi har lagat goda middagar, enkla men galet goda hamburgare med Jack Daniels BBQ-sås (rekommenderas) och så favorit i repris, pulled pork på surgdegsbröd med avocadoröra, och massor av grönsaker. Att laga bra mat på bra sätt med fräscha råvaror vinner helt klart i längden.


Att vinka av sonen på söndagsförmiddagen kändes ok, nu återstår bara väntan till april för att se vilken av skolorna det blir annars blir det ytterligare ett år av förberedande studier och nya försök nästa vår. För än så länge kämpar han för att uppfylla sin dröm. Än är han inte redo att ta itu med något annat.



Nu väntar en ny arbetsvecka, jag ska handleda en student i vidareutbildningen och jag har en hel del tankar kring det och hur/vad vi ska göra, får se om det faller väl ut eller om jag behöver ändra taktiken, veckan kommer också innehålla diverse andra aktiviteter såsom körträning, föräldramöte och jobbhelg.

Hoppas ni alla får en härlig vecka och att ni njuter av livet!


5 kommentarer:

  1. Ja, jag känner så för din son. Jag vet ju hur han känner. Detta är hans passion och liv. Ett "kall".
    OCH jag vet hur du känner, för man känner, och hoppas, lika mkt som sina barn.
    Hur gick det i Helsingfors?
    De har ju en jättefin musikskola där. Ni var du där. Får ni veta besked i april där också?
    Jag håller ALLA, ALLA, ALLA tummar!!!
    Vi väntar också ngra stora besked i dagarna.
    God mat!! Älskar att laga mat som tar lite tid på helgerna.
    Stora, stora kramar till dig, själsfrände och vän!

    SvaraRadera
  2. Vilken skön helg! God mat, promenader, vara tillsammans, koppla av. Fint!

    Ja, jag håller tummarna massor. MASSOR! Jag vill så gärna att det ska gå vägen. Precis som Annika skriver, detta är passionen, det som han vill mest av allt. Så mycket övning som ligger bakom, så mycket hjärta och själ.

    Önskar dig en fin vecka Nettan! Den student som får dig som handledare är lyckligt lottad!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh vad duktig han är, vilken kämpe!! Håller så klart oxå tummarna.
    Vad gott det lät m pulled pork, har faktiskt aldrig smakat, men det ser gott ut på bild!
    Är det svårt?
    Kramis fina du!,,
    /natta

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Vilken fin helg ni har haft tillsammans. Så betydelsefullt det där, att bara vara. Tillsammans. ♥ Och vilket stormande det har varit på sistone. Men nu får vi hoppas att det lugnar sig ett tag och idag ska vi få njuta av solsken och härliga 14 grader. Ljuva vår!

    Jag håller tummarna stenhårt för sonen och positiva besked i april. Med en lillebror som har studerat på Musikhögskolan kan jag känna igen våndan, längtan och passionen. Och självklart ska han inte ge upp sin dröm utan fortsätta satsa. Fortsätta sikta mot sin dröm. Kanske finns det andra vägar att gå om så skulle behövas? Studier utomlands t.ex.? Jag håller tummarna stenhårt!

    Ta hand om dig vännen och ha en riktigt fin vecka!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Ps. Jag tycker så mycket om din nya fina header Nettan. Känns så mycket du.♥

    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin