onsdag 26 mars 2014

Emellanåt...


... samlar jag på mig diverse bilder och till dagens inlägg blir det lite gott och blandat. Helgen spenderades på jobb, och på söndag em startade jag min helg med att ta med mig dottern på en shoppingrunda, detta eftersom hon uppskattar att ta en runda i affärerna jämfört med hennes bror. Vi fastnade båda framför skyltningen ovan, så många vackra flugor på ett och samma ställe. 

Måndagen följdes av vår nya vana, att hämta hem en matkasse från ICA och med den följde en blandning frömix från Risenta som vi testade att baka fröknäcke på, lite lätt popcornsmak och otroligt gott med färskost till.



Barnen gillar att blanda sin egen müsli här hemma. Och denna gång blev det ett härligt mönster i burken, kunde inte låta bli att fotografera det.


Tisdag, 25 mars innebär Våffeldagen för barnen, och givetvis så plockade jag fram mitt favoritrecept och gräddade många laggar med våfflor, vi vuxna gillar att krydda dem med kardemumma, vad gillar du tillsammans med dina våfflor?




I dag onsdag planeras det för lite aktiviteter med barnen när de kommer från skolan och till kvällen testar vi ett nytt recept på köttfärslimpa och rostad potatis, ska bli spännande att se hur det faller ut?  De här lediga kvällarna har mannen och jag kollat diverse filmer för att spara lite på de sista avsnitten av House of cards. Vi har sett Gravity, med Sandra Bullock, var så där, och en klassiker, Stekta gröna tomater, vilken film från början av 1990-talet.  Har du sett någon av filmerna som presenterades på årets Oscarsgala?

Och lite vädergnäll, lönt att det snöade igår, lönt, det har inte snöat på hela vintern så varför nu, men det var åtminstone borta i morse när vi vaknade så det så, så det kan inte ha varit många flingor som kom.

Ha en härlig mitt i veckan dag!

2 kommentarer:

  1. Älskar den här sortens inlägg!!
    mmm…
    Dessa flugor är ju så fina!! Vilka färger!
    Gott med det fröbröd ni bakade, blir sugen på att baka det själv också.
    Våfflor ja, det har jag inte ätit på så länge! I helgen kanske? Ska nog fixa det på lördag. Vore toppen!!
    Jag är nog traditionell, vill ha sylt och grädde. Här i USA är det ju oftast sirap till, som du vet.
    Dock jag brukar oftast äta mina våfflor här med blåbär och hallon och lite sirap. Gott. Samma med pannkakor.
    Året filmer?
    Har sett Gravity (nej, överreklamerad. men bra skådisar. Gillade inte ngt vidare dock). 12 Years a Slave (DEN måse du BARA se!!!!! SÅ kraftfull, så hemsk). Dallas Buyer's Club (SKITBRA!! Vilka skådisar! man förstår så VÄL att de båda vann Oscar för sina prestationer. Handlar om HIV och i början av 80-talet. Jädrigt bra film. Baserad på verkligheten). Wall Street (också grymt bra, men också grymt jobbig. Jag var helt matt då jag kom ut efteråt. VILKET liv och leverne. Se den!!!).
    Ser fram emot att höra vad dy tycker om slutet i House of Cards!! Hojta till då du sett så vi kan "tala" om det.
    Stora kramar från mIG!!!

    SvaraRadera
  2. Gud vad fina flugor!
    Mycket mumsigt ni har ordnat! Jag är ingen stor fan av våfflor. tyvärr.. Men jag äter om jag blir bjuden. Däremot är american pancakes en stor SVAGHET..
    Kram på dig, fina Nettan!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin