fredag 24 januari 2014

Årsmålsättning ett - fotografera mera

Så enkelt formulerat, att helt enkelt fotografera mera, denna vecka har det blivit många matfoton av förklarliga skäl.




Årets första månad lider mot mitt slut och och vi har denna vecka njutit av vår första matkasse från ICA. Otroligt nog så har vår matpetiga dotter gillat allt, både fisken med kräftröra, pastan med bacon och de supersmarriga enchiladas som vi tillagade i går kväll. Helt fantastisk god mat och så enkel att laga. 

Det har också varit min första vecka tillbaka på jobbet, flera gånger har jag fått frågan om hur det känns och jag vet inte i nuläget hur det känns att vara tillbaka än? 

I dag fredag var min första lediga dag den här veckan och jag har njutit av den, det har varit lite inköp och tvätt men ändå i lugnt tempo utan stress. Nu väntar en helg på jobb och det går bra det med.

Minns ni inlägget om fotografering, i dag hittade jag en perfekt nybörjarbok och i sällskap med kamerans bruksanvisning har jag testat lite olika funktioner, för även om jag fotar mycket med min iphone som gillar jag vår kamera oerhört mycket och vill kunna mer.




Vår snart 11 år gamla kattfröken är ett tacksamt fotoobjekt och jag gillar att fotografera henne när hon är stilla, som här. Hon är det snällaste som finns och jag glömmer aldrig när barnen var små och man fick hjälpa kisse undan då de blev för närgångna.

Något annat jag tycker om att fotografera är stilleben. Och i detta fall testade jag en funktion som jag aldrig testat innan nämligen att ändra slutartiden, så jag gör små framsteg, och att fotografera med en digital systemkamera har helt klart sina fördelar!




Nåja nu är det fredagkväll och eftersom barnen har valt att göra sin faster sällskap är här tyst och ja tyst.

Kram & trevlig helg





2 kommentarer:

  1. Önskar dig också en supermysig helg! Och stort lycka till med fotograferingen. Här ska vi i helgen ut på jakt efter en vettig kompaktkamera, för att ha något att komplettera dotterns digitala systemkamera. Hon har glädjande nog återfått en del av sin fotoentusiasm och alltså har jag inte längre fri tillgång till kameran. Dessutom tycker jag att den är ganska bökig att släpa med sig vid vissa tillfällen (rätt ofta faktiskt) så en mindre och smidig skulle inte vara dumt. Jag är ju en autolägesmänniska när det kommer till foto, i varje fall just nu, så det blir nog bra. Vi får se vad vi hittar.

    Ha det gott!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  2. Jättebra att öva upp fotokunskaperna. Jag har lärt mig så mkt genom böcker och fototidningar och andras bilder. ja, och jag det jag kan är bara en droppe i havet, men roligt är det!!
    Bra Nettan!! Fortsätt plåta!!
    Det är så skönt att lämna autoinställningen och lära sig mer, mer och mer.
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin