söndag 12 januari 2014

Lazy, cosy sunday

Söndagsmorgon, bitande vindar ute men varmt och skönt under vintertäcket med din arm om mig och dina andetag i mitt öra. Att vakna och höra barnen pyssla i köket, doften av nybryggt kaffe,te och av nybakat bröd som smyger uppför trappan samtidigt som dagen ljusnar allt mer! Mysig familjetid, tid att bara vara och lyssna på varandra, prata, planera veckan som kommer. Jag gillar söndagar, de är helt enkelt lata, mysiga och långsamma. Jag njuter extra den här söndagen eftersom det är sista söndagen då vi är hela familjen hemma för ett tag framöver, sonen som åker tillbaka till skolan nästa helg och veckan efter det börjar jag jobba igen, så det gäller att ta vara på de här sista slappa lata helgerna. 


Här hemma blåser förändringens vindar och vi har många lösa trådar att tråckla i hop, när alla är på plats kan jag avslöja hur väven och framtiden ser ut men just nu är det bara en massa lösa trådar som inte har något fäste. Och visst jag ogillart, men det blir  bättre snart, det måste det bli 2014 ska bli ett bra år för oss. Inte en massa stök och spök utan klart och tydligt ett bra år.
Vi har gjort oss av med julen också denna helg, lite innan tjugondag knut men så blir det ibland. Känns skönt, fräscht och rent men huset städat från nock till golv och jag njuter av att det är gjort lagom tills dess att kylan och minusgraderna hittade till oss i Skåne, nu saknas bara snön men den kommer nog den med.


Minnen från 2010 för denna duk med sig, vi var värdfamilj till två killar från Sydafrika som var på besök och spela djembetrumma samt Marimba tillsammans med vår äldste son, idag kände jag att duken passade till bordet första gången på länge som jag använder den men det kändes så tomt utan efter all den färg som julens färger för med sig. Så vi njuter lite extra av den och tänker på killarna och deras familjer.



Utomhus, minusgrader jomenvisst men grönt, oerhört grönt för årstiden, och blommor som blommar på helt fel tid av året, klimatet är ur led, vad det sen beror på det vet man ju inte till 100% ? Men med alla de rönnbär som var i höstas trodde jag på en bister vinter men tji fick jag. Nu får vi se hur resten av vintern blir!

Nåja ny vecka runt hörnet och jag är fylls av förväntan på hur vissa saker (trådar) kommer få sitt fäste denna vecka eller ej, vi får se vad som händer men håll gärna en tumme eller två!

Kram

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas att ni ska få lite vitt och vinter ni med, som på många andra håll i Sverige.
    Det ser verkligen overkligt grönt ut på din bild.
    Konstigt, konstigt.
    Här ska det nig bli 10 grader varmt idag, men det var -4 då jag var ute nu på morgonen.
    Förändringens vindar, till det goda ska vi TRO och HOPPAS!!!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig lycka till med de lösa trådarna. Det är mysigt när hela familjen är samlad.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, Nettan, söndagar är speciella. Ffa när familjen är hel o samlad. Vi får vänja oss vid att barnen är på annat håll ibland. :-)
    Önskar dig ett fantastiskt 2014, det är du o jag värda! Kram natta

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, Nettan, söndagar är speciella. Ffa när familjen är hel o samlad. Vi får vänja oss vid att barnen är på annat håll ibland. :-)
    Önskar dig ett fantastiskt 2014, det är du o jag värda! Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin