tisdag 7 januari 2014

Krispighet

Finns det något fräschare än nytvättade manglade lakan, och ett välstädat sovrum med fönster som gnistrar? Tror inte det, möjligtvis klarblå himmel, snö som knarrar under skorna och ett vitt täcke som täcker marken i skog och på äng...



... vaknar upp till vardagsbestyr, skurar kylskåp och bestämmer mig för att bli mer medveten om vad som kommer in i kylskåpet och att det äts upp/används och inte bara blir ståendes. Fönster blir putsade, och julen städas långsamt men säkert undan för att låta vardagen komma tillbaka in i vårt hem. Letar som en galning efter mina gardiner och kommer inte på var jag lade dem i slutet av november, skyller det på post magisterhjärna och vet att det gör inget att de röda gardinerna hänger några dagar till tills hjärnan hunnit i kapp.

Däremot är det tulpanernas tid just nu och jag frossar i alla vackra tulpanbilder som jag hittar på nätet.
På alla vackra buketter som jag ser fram emot att få sätta i hop här hemma.

Bild: tumblr.com

I morgon är det skolstart efter ett vilsamt jullov, ett mycket grått jullov dessutom och ni vet redan att vi längtar efter vinter och kanske blir det så till helgen att vintern hittar även oss i sydvästra Skåne, vi hoppas så och än så länge ser prognoserna lovande ut.


Bild: tumblr.com

För att läsa om januaris målsättning och tipsa om goda fiskrecept, läs här! Ha en skön tisdagskväll, själv ska jag kolla in  nyuppsättningen från i höstas av Sound of Music som går på svt 1.

2 kommentarer:

  1. Vet inte om detta funkar. Hade jättesvårt att lämna kommentarer här igår. Det gick inte.
    Testar nu...

    SvaraRadera
  2. DET gick!! YAY!!
    Hoppas ni har lite vinter på ingång nu. Det vore väl härligt!!! Älskar bilden längst ner, fantastisk
    Tulpaner!! JA, eftersom det är fredag ska jag köpa en bukett :-)
    Kram!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin