torsdag 19 december 2013

Produktiv vecka


Det har varit galna dagar sedan den Lucia i fredags så jag vill börja med att ge alla mina bloggvänner en eloge för att ni fortfarande besöker min blogg eftersom jag knappt har hunnit med att läsa hos er andra, än mindre lämna kommentarer som jag brukar men ni finns i mina tankar.


Fredagen innehöll efterlängtad hemkomst, avslutning på en praktik som gett mig så otroligt mycket. Luciatåg i Görslövs kyrka tillsammans med kören och barnkören och så överraskningsfesten för sonen som var så nöjd med sina kompisars tilltag.




Helgen gick snabbt, vi lagade god mat, både fisksoppa och "pulled pork" som sonen testade för första gången. Vi njöt av film, många goda skratt och bara vara tid. Sådan härlig uppladdning inför arbetsveckan med magisteruppsatsen som vilat lite under slutet av praktikperioden.



Arbetsveckan här hemma har varit intensiv med mycket skrivande, korrigeringar och funderingar kring statistik. Jag vet en sak med kristallklar säkerhet och det är att jag även om jag tyckt att det varit kul, kommer jag aldrig utsätta mig för akademiskt författande någon mer gång. Tror aldrig att jag skulle kunna genomföra en avhandling eftersom det krävs så oerhört mycket av doktoranden i fråga av akademiskt skrivande och jag tycker det är svårt när vi på aktuell nivå ej fått tillräckliga kunskaper att hantera det statistikprogram som vi använder oss av nu. Jag vill veta vad det är jag håller på med  och just nu avskyr jag att erkänna att jag har inte en susning om vad det är programmet gör för några tester i sitt system. Och känslan av att inte förstå vad jag gör håller på att tugga upp mig inifrån och ut.
Men en arbetsdag till innan det blir några dagars julledigt för mig och min familj och jag ska njuta även om julen går på lite halvfart här hemma det här året. Vi har haft sämre jular och bättre så jag vet att det blir så här i bland och det är bara att gilla läget!

Kram & njut av dagarna som kommer.



6 kommentarer:

  1. Det var en innehållsrik vecka! Så skönt att ni ändå tar er tid att njuta och vara tillsammans. Idag har vi varit i kyrkan och njutit av barnens skolavslutning. Den innehöll mycket sång och musik mestadels av eleverna, men så spelade Lars-Inge Ave Maria på cellon. Den är så vacker och då tänkte jag på dej.
    Hoppas ni får en bra jul och ledighet.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Agneta för dina fina ord! Kan tänka mig att det var vacker avslutning i kyrkan! Ave Maria är en av mina favoriter och Kim spelade den på sin konsert i somras!
      Ha en skön fjärde advent
      Kram
      Nettan

      Radera
  2. Snälla Nettan, känn ingen stress över att du inte hunnit blogga! Med ditt schema finns det bara utrymme för verkliga livet. Ta det så lugnt du kan och var närvarande i det du gör.
    Härligt med familjen samlad, det förstår jag och vilka underbara rätter ni lagat. Lite avis på grytan jag skymtar på bilden;)
    Så fint pepparkakshus eller mer bestämt stad, superfint!

    Ha det fint!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack finaste Suz! Så fina ord som jag tar till mig. Lovar att vara närvarande i det jag gör! Hoppas nu att du och din familj får en fantastisk helg.
      Kramar

      Radera
  3. Hej!

    Vilket UNDERBART pepparkakshus!!! Såå imponerad!

    Trevlig blogg, kikar vidare och passar på att önska dig en trevlig kväll!

    //Tatjanis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tatjanis och välkommen! Alltid kul med ny läsare och jag ska besöka din blogg under dagen!

      Kram
      Nettan

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin