söndag 22 december 2013

Julförberedelse


Till toner av The Prayer med Celine Dion & Andrea Bocelli, rullar vi köttbullar, listan fortsätter med Bing Crosby  och White Christmas, sonen min har en förkärlek för de gamla klassiska jullåtarna, maken blandar gammalt med nytt och hittar dagligen någon ny version av gamla favoriter. Här hemma är det fjärde advent, fyra ljus tände vi vid frukosten, granen fick komma in och fick vatten och står nu så grann i vårt vardagsrum.  Julklappsinköpen är avklarade, i år har det handlat om kvalité och hållbarhet när vi köpt julklappar till barnen, och verkligen tänkt efter innan, tror det blir bra.






I hallen hälsar vi välkommen med en vacker granrisbukett som dottern fixat under eftermiddagen och äntligen  börjar det bli lite julstämning trots att det kommer bli en grön jul här i Skåne och att gröna varma jular inte hör till mina favoriter, jag vill ha minusgrader, gärna snö och klar hög luft. I år firar vi jul tillsammans med min svägerska och hennes man, som traditionen har blivit de sista åren. 
På juldagen blir det julotta och körsång och julfrukost hos en fd grannfamilj, alltid lika mysigt.





Med önskan om en God Jul


4 kommentarer:

  1. En God Jul till er också! Det låter som ni haft en mysig dag och jag önskar ni får många sådana dagar i jul.
    Sen får vi väl bara finna oss i att det blir en grön jul, det verkar vara många som blir "drabbade" av den i år.

    Många julkramar
    Suz

    SvaraRadera
  2. Nettan så fint allt låter, och ser ut!!
    ÄLSKAR också gammal klassisk julmusik. En favoritskiva är Celine Dion, precis den du har.
    Jag ska ut i handeln nu. Det ösregnar. Sedan ska jag fixa mitt hus, och göra det julklart. Ska sedan slå mig ner med en glögg och njuta innan jag lagar en god middag ikväll.
    God Jul till dig, fina bloggvän, så glad att jag hittat dig hä
    KRAMAR!!!r i bloglandia!!!

    SvaraRadera
  3. Ett vackert inlägg med fina bilder. Jag önskar dig och dina en God Jul och ett Gott Nytt År.
    Kramar från samma gröna Skåne.

    SvaraRadera
  4. Så mysigt ni har det! Tyvärr är det lika grönt här i Värmland, men det får gå ändå.
    Ha en riktigt God Jul!!
    Kram Agneta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin