fredag 20 december 2013

Galleri fredag - Jul just nu i fokus

Oj det här blir inte lätt eftersom vi:

1. Har ingen snö.
2. Julstämning = 0 här hemma då jag varit djupt försjunken i mina studier hela veckan och ägnat det massor med tankar åt julen men skjutit på pyntandet och granen med mera till helgen, jag vet att jag är sen på det men det hjälps inte.

Men vi får köra en repris på lite foton jag tagit tidigare jular.


Åh vad snö vi hade och så härligt det var! I år är klimat minst sagt milt och snön fattas mig!


Förra årets gran, vi brukar få in granen kring den 15 december, i år blir det senare för att tiden inte har räckt till. Men snart så!



Adventsljus finns det i varje fall, och vi tänder dem dagligen!



Kan inte låta bli att posta bilden från en del av det svenska kulturarvet, vackert smide i en vacker liten bykyrka. Och så säsongens tefavorit, julte, minst en kopp om dagen.

Om det blir något inlägg innan jul? Förmodligen när vi pysslat och fixat här hemma kan det mycket väl komma ett inlägg till innan jul.

Till alla bloggvänner och Galleri fredag vänner önskar jag en trevlig helg fylld av lugn och ro utan julstress men med massor av julmys.

Kram




5 kommentarer:

  1. Lite var till mans och kvinns så har vi det ungefär lika trots allt, vad gäller att hinna med.
    Och i år så saknas julstämningen. Mycket hänger på snön.
    Fina foton har du lagt in i dag.
    Jag gillar blockljusen som adventsljus. Nästa år ska jag ha likadana, helt säkert
    En skön julhelg önskas!

    SvaraRadera
  2. Ja lite snö på backen vore inte fel just nu! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Det där teet alltså!! DET har jag också nu! Det är det absolut godaste julte jag smakat. Dricker en kopp nu, och det blir säkert fem till idag. Tycker det är helt OUTSTANDING!!
    Snö ja, det verkar bli en grön jul hos de allra flesta, tom uppe i norrland. Mysko.
    Tycker också om blockljus som adventssljus.
    Ha en finfin helg, bästa Nettan!!!

    SvaraRadera
  4. Ja visst saknar vi snön, men är man som jag uppväxt i Skåne så har en viss vana infunnit sig. Jag är snarare glatt överraskad de år vi verkligen haft en vit jul:) Jag skulle till och med nöjt mig med lite frost och hög luft, då känner man sig lite piggare.

    Men imorgon vänder det, då går vi snart mot ljusare tider igen:)

    Ha en riktigt fin jul och sköt om er!
    Många julkramar
    Suz

    SvaraRadera
  5. Älskar Kusmijulte! I år har jag inget, synd! Nu blev jag sugen på det!

    Fin helg!! Kram Anna

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin