fredag 6 december 2013

Galleri fredag - Advent

Årets sista månad och jultema hela vägen genom galleri fredag förutom den sista då det är halvårskontroll allt enligt Annika.

Detta tema är ju som klippt och skuret för mig. Advent är min favorittid på året, som barn handlade det  om nedräkning till jul, i dag som vuxen är det andra värden som räknas, tid att vara tillsammans som familj, att njuta av dagen som den är, en härlig promenad i kall vinterluft så det biter i kinderna, varm choklad efteråt och det är även pepparkaksbak, julklappsinköp och massa annat mys.




På skolan brukar barnen få hjälpa till att tillverka kransar till dörren, bild på fjolårets krans


Min man gillar att pyssla, och förra året gjorde han och barnen marsipanfigurer. Läskigt söta men adventspyssel lika fullt.







Bilder från advent förra året, snöstorm då med, både innan advent och precis som nu den 5-6 december, vi är dock rätt matta av stormen Svens härjningar. Nu får det gärna komma snö också!



Och advent från förr i stora gamla huset med de fantastiska fönstren, och 2009 kom det inte lite snö utan mycket och massor med rimfrost! Saknar det! Saknar byn och huset.

5 kommentarer:

  1. Jag älskar också advent! Den här tiden innan jul är så speciell och jag vill njuta av varje minut. Precis som du skriver, är det andra värden nu och känslor, även om det lilla barnet i mig kommer fram titt som tätt ;) Men visst är det det dofter, musik, bak, den vintriga naturen och var tillsammans som gör den här tiden så speciell.

    Vackra bilder Nettan! Förstår om du känner saknad efter huset och byn. Just nu saknar jag vårt gamla hus och vara där.

    KRAM vännen och ha en riktigt skön helg!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Adventstiden är en mysig tid! Fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Tycker precis som du. Adventstid är så härligt om man inte behöver stressa.
    Trevlig helg!
    Hälsningar
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Att få andas lugnt i adventstider känns som en högprioriterad uppgift! Inga sönderstressade själar framåt jul. Att vara tillsammans är det viktigaste när allt kommer till kritan. Men visst är det mysigt att pynta, lite lagom.
    Jag är i varje fall glad att jag struntade i att putsa fönstren, som de ser ut efter Svens framfart!

    Ha en skön andra advent!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin