onsdag 4 december 2013

Fjärde december, redan?


Har varit inne i min praktikbubbla och mött livet när det är som skörast och sett ögonblick  av något som är så vackert men samtidigt så oerhört svårt och fyllt av känslor.

Här hemma går studerandet vidare tillsammans med diverse julig musik, nedan en av årets nya favoriter.Gillar deras a capellaversion av little drummer boy.



I dag och i morgon ägnas min lediga tysta hemmatid åt två rapporter som ska in innan den verksamhetsförlagda utbildningen avslutas nästa vecka och de förberedelser som krävs inför nästa veckas arbetsseminarium. Men det är rätt mysigt med regn som smattrar mot fönstret och en fallande temperatur. I morgon ska det bli storm (igen) och har vi tur kommer den första snön i samband med detta!


Levande ljus mitt på dagen bara för att jag kan, gör att det går lite lättare att skriva uppgifterna och få dem färdiga i tid, men det krävs en hel del tankearbete också och då passar jag på att blogga lite och få läst lite i andras bloggar. Till hjälp har jag ju gott te dessutom, julte från kusmi, fantastiskt gott. Och jag kunde inte motstå en kola med saffran från Pärlans konfektyr i går när jag köpte te. Saffran är en underbar krydda och det går inte att få för mycket av den...



Ha en fantastisk onsdag!

1 kommentar:

  1. Jag är så nyfiken på ditt te!!
    Ser så gott ut. Ska googla och se om det säljs här.
    Gillar julte!!
    Tycker om ditt fönster. OCH julmusik. SÅ underbart!
    Nek, jag begriper inte heller att det är fjärde dec. NU får tiden lugna sig.
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin