lördag 4 maj 2013

I mitt projekt ...

... att tycka bättre om maj, pågår ständigt förbättringsarbete med revideringar. Fick erbjudande om att arbeta hela helgen men valde av personliga skäl att tacka nej. Förstår dock att händer behövs men just den här helgen passade det helt enkelt inte. Efter en tuff tenta och examinationsvecka med feberreaktion som följd tog vi igår tag i projektplanen och efter det var det bara till att inse att jag inte är någon superkvinna utan att batterierna behöver laddas. Nästa vecka börjar den verksamhetsförlagda utbildningen och jag vill ha glädje av den så det är det bara att lyssna på kroppen och hämta kraft.


Började dagen med att röja ur badrumsskåpet, blev en hel del saker som jag samlat på mig och som bara stod där, t.ex. tomma burkar, som raskt vandrade ner i soptunnan. Kvar blev det som jag använder dagligen. Efter den rengörningen fortsatte jag genom huset och landade tillslut i min sköna solstol tillsammans med en bra bok.


Under eftermiddagen har barnen lekt och pysslat, helt plötsligt hade Wille fixat rymdskepp till sina finaste kulor, och var sysselsatt med det en bra stund, skönt när allt inte handlar om att spela på Ipad/Iphone, kolla Tv och dator utan att de faktiskt är ute och leker som nioåringar skall vara. Dunkgömme, mfl lekar har de roat sig med i dag. Kul.




Här hemma har det varit en härlig majdag, varmare, runt 19 grader, sol, och lagom med vind. Grillen får bekänna färg i kväll och jag hoppas att kvällen blir ljum.


Från gårdagen vill jag ge ett filmtips, hela familjen tittade på Berättelsen om Pi, en pojke från fd franska Indien som tillsammans med sin familj skall emigrera till Nordamerika och samtidigt sälja de djur som de har i sin ägo från ett Zoo. På väg över Stilla Havet förliser skeppet, och kvar blir Pi och en tiger ombord på en livbåt. Filmen är dramatisk, lämnar funderingar och Ang Lee har gjort ett mästerligt jobb. Har ni inte sett den så kan jag varmt rekommendera den!



Ha nu en fortsatt skön helg och i kväll går vi på Bröllop i Italien

1 kommentar:

  1. Det är skönt när man väl bestämmer sig för att välja att fokusera på energi, att man faktiskt kan säga nej ibland. Det låter som om du tagit tag i mycket och jag önskar dig en skön helg, när du får tillbaka energi du behöver för kommande projekt. Låter som du utnyttjat tiden väl! Jag hoppas vi får en lika härlig söndag som vi haft lördag:)

    Massor av kramar
    Suz

    PS. Så glad jag blir att skrivboken kom väl till pass, jag hade det lite på känn.
    Och ett filmtips - En oväntad vänskap (som fina Lotta hade vänligheten att skicka till mig, den är verkligen sevärd!).

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin