tisdag 7 maj 2013

Morgonpromenad

I dag tisdag var det läge för en promenad längs med havet. Hade lämnat mannen på jobb och körde i lugn och ro ner till en av mina favoritplatser på jorden, Skanör. Folktomt på stranden, lite båtfolk som jobbade för att få ordning på  båtarna innan säsongen tar sin början på allvar.



En helt öde strand, om några veckor börjar den fyllas av semesterfirare norrifrån.


Går man ner mot havet passerar man små badhytter i alla möjliga tillstånd och härliga färger.





Fyren i hamnen i Skanör och en vacker segelbåt i hemmahamn, undra var den ska i sommar?


På väg mot fyren i Falsterbo, över strandängar med rikt fågelliv och tydligen även en hel del minkar, mårdhundar och rävar, på min promenad såg jag totalt fem minkar i dag.








Ha en fortsatt skön vecka, och i dag beter sig blogger knepigt så dispositionen får bli som den blir tills jag får rätt på det!
Kram

4 kommentarer:

  1. Mmmmm...vilket ljuvligt inlägg.
    En ödestrand är bland det finaste som finns. De ger tid för tanke.
    OCH det blir väldigt vackra bilder.
    Jag har aldrig varit på den platsen, så det är roligt att se bilder därifrån via din kamera.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder, så skönt med en strandpromenad!

    Ha en fin helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder du lagt in. Det gäller att passa på när man har stranden för sig själv.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin