onsdag 1 maj 2013

Om tänkande, energitjuvar och annat trams




Att reflektera, kritiskt granska och analysera hör till min vardag. Det hör till min yrkesmässiga tillhörighet. Att iaktta andra människors roller, och det ständiga sociala sampel som pågår är synnerligen intressant och att möta nya människor får mig att växa som medmänniska, att utvecklas och att utmana mig själv. Men ibland stöter jag på patrull, en mur så ogenomtränglig att alla mina försök att finna kryphål in i kärnan, komma till konsensus faller platt, eller som man ibland skriver "rinner av som vattnet på en gås". Min man som känner mig väl ser när det här händer, när en energitjuv äter upp mig och jag blir vilsen, tappar fokus och orientering, och han vet att jag ältar sakernas tillstånd fram och tillbaka tills jag nästan går sönder inombords. Just nu befinner jag mig efter en sådan fas, och det kan vara så små saker som utlöser det som jag känner som otillräcklighet, viljan att förändra och det positiva tänkade som jag oftast har ett gott mått av förtvinar och jag funderar på om jag verkligen duger, om det jag gör är tillräckligt och jag funderar på hur jag ska räcka till ännu mer.




Men nu denna vår försöker jag verkligen att hålla energitjuvar borta från min mentala dörr, jag är öppen, och delar gärna med mig men just nu finns det så mycket jag skulle vilja skriva om som jag inte kan annat än med penna och papper, ord som skulle behöva bli lästa av någon men som aldrig kommer kunna läsas. Därför vill jag passa på att tacka finaste Suz för den vackra skrivboken som låg i min brevlåda i förra veckan, du anar inte hur lägligt den kom!

Kram & fortsatt trevlig onsdag

Ps dagens bilder via tumblr.com

5 kommentarer:

  1. USCH ja, Nettan. Jag vet precis vad du menar. Energitjuvar kan verkligen konsten att bokstavligen suga musten ur ens inre.
    Jag är som du, ältar, ältar och ältar. Säger till mig själv att SLUTA, men det är så svårt.
    Jag jobbar på det här.
    Det är en process.
    Stora kramar från mig. OCH du, nu släpper vi inga tjuvar över bron :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg! Känner igen mig mycket i det där. Att känna otillräcklighet, att vända och vrida och älta. Jag försöker jobba med det men det är inte alltid lätt.
    Härlig helg ni hade i Värmland. Ingesund är verkligen en härlig miljö skulle gärna studera där.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Geta, vi kommer upp i augusti igen och då hoppas jag på att vi ska kunna träffas, den här gången blev det bara ett kort besök!

      Kramar

      Nettan

      Radera
  3. Det är inte lätt det där med energitjuvar. Människor och händelser som får oss att tappa tron på oss själva och vår egen kapacitet. Som får oss att tvivla. Vid de tillfällena är det extra viktigt att lyssna till sitt eget hjärta och till alla de fantastiska människor som finns runt omkring en. De som tycker om och bryr sig. De som lyfter och alltid går sida vid sida. Oavsett vad. De som älskar oss precis som vi är och som får oss att tro att allt är möjligt. Glöm aldrig att du är unik och helt enastående kära Nettan.♥

    Suz, hon är en pärla hon. En pärla med ett stort, stort hjärta.♥

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Det kunde ha varit en inlägg från mig känns det som. Det där med energitjuvar är svårt. Den positiva viljan är stark. Ha en fin dag!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin