tisdag 28 maj 2013

Fagra blommor


De sista skälvande dagarna i maj. jag njuter av att det bara är dagar kvar i skolan, med två examinationer kvar, det ska bli skönt när det är avklarat och jag kan återgå till lite vardag under en period, för lika tufft som jobbet kan vara lika tufft är det att plugga eftersom man som student aldrig är ledig. Nu väntar några jobbveckor innan det är dags för semester.



Mannen och barnen åkte till botaniska trädgården i Lund härom dagen, givetvis en dag då jag var på VFU men jag fick fina bilder att njuta av från mannens kamera. Till helgen när det är ledigt får det bli en tur dit tillsammans med familjen.



Vackra löjtnantshjärtan, så underbara och somriga.


Och så otroligt vacker Rhododendron, kanske blir det en tur till Sofiero och deras magiska värld.


Efter vackra blomster, massor med funderingar, funderingar om litet och om stort, om saker jag vill och inte vill göra och om vardagen som just nu inte räcker till. Vi får se vad allt mynnar ut i.

Kram & fortsatt trevlig vecka

4 kommentarer:

  1. Magiskt vackert nu med den vackra och blommande naturen.
    jag älskar också löjtnantshjärtan, men här har de sen länge blommat över.
    De är verkligen somriga, och vackra.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder - du är en duktig fotograf!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är så fint överallt. Kom just på att jag saknar Sofiero. Ett besök där tillhörde förr alltid en tradition.

    SvaraRadera
  4. Skåne är verkligen som vackrast just nu. Nu när allt är grönt och blommar så fint. Nu när luften fortfarande är fuktig. Innan sommarhettan och torkan slår till. Så vackert så att det nästan gör ont.

    Lycka till med de två sista examinationerna nu Nettan. Jag är så stolt över dig vännen. Det är minsann ingen picknick att studera. Det är roligt men tufft. Så sträck på dig och var stolt över din bedrift.

    Och vad skönt att det snart väntar lite ledighet för er. Skönt att ha att längta till.

    Jag hoppas att ni får en mysig tur till Sofiero och en riktigt fin helg vännen. Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin