onsdag 20 mars 2013

Vårdagj... vad för något?

I dag är det vårdagjämning, just nu känns våren sjukt långt borta eftersom vi vaknade upp till detta:
Inte ok kung Bore, hör du det, inte ok!



Sen har det fortsatt att snöa av och till under hela dagen. Jag har i och för sig tillbringat större delen av dagen inomhus eftersom det är deadline på en skoluppgift i morgon, men jag har varit ute i ovädret också och när det snöar i Skåne handlar det aldrig om mängden snö utan från vilket håll det snöar och om snön driver och bildar drivor. När vi bodde ute på landet tidigare gav vi oss sällan ut sådana här dagar eftersom det alltid fanns en risk för att det skulle bli problem att ta sig ut eller hem.

Annars är det en helt vanlig onsdag med flöjtspel och allehanda aktiviteter, jag tycker om mina onsdagar, i vanliga fall när  jag jobbar är jag oftast ledig onsdagarna för att det ska fungera med barnens aktiviteter, nu under den här terminen och nästa fungerar det jättebra med detta upplägg. Så nu tar vi  kväll med varm choklad, goda mackor och soffmys tillsammans med barnen!


3 kommentarer:

  1. Nu hoppas jag verkligen att det här var sista snöomgången! Nu längtar vi alla efter vår.

    Vad härligt det låter med soffmys, mackor och varm choklad!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tuff vinter är det onekligen. OCH våren är galet sen.
    Kan tro att snöstormar i Skåne inte är att leka med. Just att drivar ihop sig och att det liksom "flyter" på vägarna av snörök och annat.
    USCH!!
    Soffmys låter verkligen härligt.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Hej, har du fått mina mail med adressen? Jag har inte fått någon av dig så jag behöver den :-) du når mig på fridasofiaostman @gmail.com

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin