söndag 24 mars 2013

Time...


Ofta är det underbart i Skåne, och även om vi ivrigt väntar på våren handlar det att fånga ljuset och  njuta när det går! Så i dag känner jag livet i mig! Hittade fin inspiration i går när mannen och jag var på dejt, en sån här fin ljuslykta hade jag inte tackat nej till.




Mannen min uppdaterade sin garderob, har man haft som i mitt fall landstingspyjamas och i hans fall montörspyjamas under de senaste åren är garderoben sorgligt ouppdaterad. Så i går genomförde han uppdateringen och det blev så snyggt, härligt att se honom uppiffad.

Vi avslutade kvällen med att i skenet av stearinljus spela yatzy med barnen under Earth Hour. Vi konstaterade att Kommunen inte släckte ner så mycket. Lite senare fastnade vi i soffan och pratade, om allt mellan himmel och jord. 




I dag söndag vaknade vi till strålande sol från klarblå himmel, och eftersom dottern bestämt lek med kompis i dag så bestämde vi andra att åka till havet och promenera. I dag blev det en tur till Gislövs läge utanför Trelleborg, fördelen med att bo i sydvästra Skåne är att det är relativt nära till havet, och det är underbart! Men vi startade dagen bra Wille och jag.




Wille njuter av att det är vår i luften, även om det fortfarande finns för mycket snö kvar!


Soldyrkan vid havet, just där och då var det lä men det började att blåsa upp rätt så snart och nu när det är eftermiddag har det börja mulna.









Nu blev det mycket isbilder förhoppningsvis kommer våren snart och då besöker vi säkert Gislöv igen för att njuta av stranden, havet  och förhoppningsvis sommarvärme.

Vad gör ni andra en sådan här härlig söndag?





2 kommentarer:

  1. Härliga bilder ,men jag hoppas på mera vår till påskhelgen då vi åker på konstrunda till Österlen
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder:) hoppas du haft en underbar påskhelg med många chokladägg.

    Om du vill se ett drömhotell ska du kolla in mitt Måndagsinlägg:)

    Ha en kanonvecka

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin