lördag 9 juni 2012

Förberedelser....

... efter två tuffa jobbdagar är det nu bråda tider här hemma, vi lagar själva hela studentbuffén och jag ska inte klaga för jag gillar att laga mat och med duktig hjälp i köket av kära svägerskan och älsklingen har det flutit på bra idag. Både mat och efterrätter har blivit fixade idag och det doftar nybakat i köket, en härlig doft som jag tycker mycket om. Så nu sitter jag här och skriver ut vad den innehåller så att ev allergiker får en chans att veta vad de ska välja!



Till middagen här hemma blev det enkel sommarmat och rensning i kylen, lite vi tar vad vi har hemma! Gott blev det i varje fall, så nu tar vi snart kväll och laddar för morgondagens som är fylld med förberedelser, tält som ska resas och lite mer matlagning som tur är, så med andra ord vi är inte sysslolösa. Kan dock säga att det är tur att det är tio år till nästa gång ...

Kram & trevlig lördagskväll!

3 kommentarer:

  1. Hej Nettan!

    Jag kan nästan se hur ni svischar fram därhemma i köket och fixa med allt som måste fixas. Men även om det ä mycket och man känner av tidspressen så är det roligt att fixa tillsammans. Att jobba som ett team. Det har vi gjort här hemma de två senaste dagarna. Inget studentfirande utan bara födelsedagsfirande med en hel del pyssel och det blir lite roligare när man hjälps åt. :)

    Lycka till nu på måndag och jag hoppas att du hinner både andas och njuta lite också av den fina dagen. Ta hand om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Två år kvar innan det är vår tur att fira studenten här hemma. Men jag känner att det blir liknande era dagar nu ... fixa och dona och förbereda, det är kul men precis som du säger - tidspress.
    Ha nu en riktigt härlig dag i morgon och försök slappna av, du har med all säkerhet ordnat ett kanonfirande för studenten:)
    Kram Suz

    SvaraRadera
  3. Å vad fint ni gör Nettan!! Jättefint...och jag kan tänka mig att du är duktig på att laga mat. Fint att du har hjälp. Vi hade några år mellan barnen...det var skönt ;)

    Varm varmt lycka till och njut av imorgon. Jag tänker på er!

    KRAM

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin