tisdag 13 mars 2012

Årets första




Det är något visst med årets första nyckelpiga! Denna hittade jag när jag putsade fönster, placerade den i lä och solsken så att den får lite bättre start på våren då det fortfarande är kallt i vinden!

I dag har jag ledig tisdag, jobbar bara tre dagar den här veckan och jag hade en hel hög med tisdagsmåsten men de flesta är avklarade och jag njuter av tidig vårsol och förbereder vår uteplats på baksidan för vårens ankomst! Planerar att börja plantera lite snart också, barnen ska få plocka bort sina vintersaker och sen kör vi! Våra gamla ljuslyktor har klarat vintern rätt bra och jag upptäckte att vi har en kaprifolbuske! Nu fattas bara klängrosor och pioner så är jag nöjd! Hoppas alla njuter av en vacker vår tisdag?
Kram


3 kommentarer:

  1. Å, nyckelpigor är en favorit! De är så söta, somriga. Vad fint att du hade kameran Nettan och kunde fota!

    Jag tror vi har likadan lyktor ;)

    Vårkramar!!

    SvaraRadera
  2. Så söt! Det var ett tag sedan man såg dem ;)
    Ha en härlig helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin