söndag 9 januari 2011

En dag att njuta av

Söndag, en dag att njuta av, att verkligen fånga och hålla fast, att ta tillvara på stunden, barnen har varit hos kompisar, de allra yngsta har en dag kvar på jullovet imorgon och de andra startar på nytt igen, vårterminen 2011. Välkommen vardagen!

Bland de bloggar jag läser är det många som skyndar sig med att kasta ut julen och städa undan, jag både gillar och ogillar, jag tycker om det härligt vita krispiga, fräscha krispiga tulpaner och att julen är utstädad, men allt har sin tid och jag skyndar långsamt med att städa undan julen, alla julsaker (de få vi har) går snabbt att städa undan, det som tar tid är granen, och den är fortfarande så otroligt grann där den står i matsalen så den får vara kvar åtminstone till tjugondag Knut.

Det har varit en lat söndag, i och med att barnen har varit iväg har jag tvättat och tumlat, jag har plockat och fixat. Förberett för en ny veckas utmaningar, med skolstart och utelek. Använt min veckoplaneringslista och fyllt i de olika uppdragen för familjemedlemmarna. Jag har också börjat fundera på städningen med stort S, ska försöka planera in den en helt ledig helg. I kväll återser jag en gammal favorit några avsnitt av Pride & Prejudice, eller som den heter på svenska; Stolthet och Fördom. Bilden kommer från BBC's hemsida.


Ha en underbar vecka 2

1 kommentar:

  1. Vi tog det också lugnt idag. Julen får vara kvar till Tjugondag Knut här också. Framförallt blir det så mörkt när all julbelysning försvinner. Och ute är det ju mörkt. Men jag blev glad när jag såg tulpanerna i affären i går!
    Ha en bra vardag i morgon!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin