söndag 30 januari 2011

Efter alla trista inlägg...

Så måste jag ju bara skriva något positivt. Vaknade till en fantastisk gryning i morse, en rosa himmel, med en liten nyans av det vinter mörkblåa och lite lila samt orange, på några minuter steg solen och färgerna ändrades långsamt och så var momentet gryningen över.

Här ute på landet kan vi verkligen följa årstidernas växlingar och än är det fortfarande vinter, det är fortfarande kallt, is, enstaka snöhögar, frusen mark, men om bara några månader blir det varmare och jorden väcks till liv från vintervilan. Detta året, vårt fjärde år i huset känns som ett år då jag vill satsa på trädgården, finna gamla stolar till vår lilla grotta med kvarnhjulet på någon loppis, rensa fram trappan, slå ner nässlor innan de hinner ta över kullen, hitta rosor att plantera och så det största projektet av alla, göra om det gamla ute- förrådet till ett uterum, rensa ur den gamla bråte som finns där nu, och sätta upp lite hyllor och måla det vitt invändigt! Önskedrömmar men de går kanske i uppfyllelse detta år!

Idag är också en dag vi hunnit med mycket, städat har vi gjort i dagarna två, alltså inte den där vanliga veckorstädningen utan den där mer noggranna varianten man gör ibland när man orkar, dock otroligt skönt att få det gjort och verkligen njuta av  den där goda doften som sänker sig i huset när man verkligen gjort rent. Jag är en vän av ordning och reda, många av medlemmarna i familjen är dock som små ekorrar och sparar på massor av saker medan jag rensar ur med jämna mellanrum. Nästa lediga vardag kommer jag ta itu med vårt sovrum, ska lämna in överkastet som råkat ut för en liten kattolycka på tvätt, och fixa i ordning ordentligt.
Eftersom vårt sovrum går helt i vitt fungerar det väl att jag byter ut accessoarerna i rummet och de gillar jag, för bara en ny blomma kan kännas som ett jättelyft! Bilderna nedan kommer från Martha Stewart och visar lite inspiration, bara samlingen med koppar till smycken tycker jag är härlig! Eftersom jag gillar att läsa tilltalar bilden på sovrummet mig, men mina böcker stannar i de bockyllor vi har, och de ska inte in i sovrummet!



Med önskan om en skön söndag!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag ni hade! :) Jag blir glad bara av att läsa det. :) Och visst ska man man drömma. Högt och stort. The sky is the limit. Och det man inte hiner, orkar eller har råd med för man bara över på nästa års drömmande. ;) Självser jag fram emot att få börja hugga in i trädgården nu när snön har försvunnit. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin