lördag 14 augusti 2010

Vardagen rycker närmare

Om lite mindre än en vecka är semestern slut, det har varit en härlig sådan men nu rinner tiden onekligen i från mig. Om bara några dagar är det skolstart för de allra yngsta, den store tjuvstartade redan i torsdags med färd upp till Jämtland för fjällvandring och lite praktisk överlevnad, tror nog de skapar minnen för livet dessa härliga ungdomar. rapporterna från fjället talar om blåst, regn och kyla!

Här hemma då?

Det har varit stiltje på pyssel och inredningsfronten, luften gick ur mig rätt så ordentligt i måndags och det är väl först i slutet på veckan som jag började hitta tillbaka till mig själv. Jag har försökt att återhämta mig lite genom att läsa mycket, busat med barnen (som av någon anledning bara trillat huvudstupa in i 6-års trotset) och försök att jonglera vardagsstart med semesterfeeling.

Utomhus ser jag att hösten är i antågande, vår ornäsbjörk har redan fått gula blad och börjat att tappa dem samt frön över vårt trädäck. Sommargrönskan börjar redan ge vika, bladen är inte så där krispigt gröna längre och luften om morgonen är krispigt klar. Kvällarna är kortare redan nu och jag vet att när vardagen väl är i gång igen kommer det att gå så fort. Vår granne bonden håller på att slå det sista av säden och snart kommer fälten plöjas inför höstsådden. det är härligt att följa årstidernas skiftningar här på landet, de blir så märkbara då.


Bilder tagna av Stefan Thomas från Sydafrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin