fredag 3 april 2015

Påsklov

Påsklovslediga barn, tempot på jobba sjunker och jag tar två extra dagar ledigt förutom de röda dagar som veckan består av. Härligt att tillsammans med barnen och svägerskan och hennes man ta en tur till Hallongården, barnen ritade och åt våfflor så det stod härliga till.



På Hallongården fick jag syn på dessa vackra lampor och de satt verkligen på rätt plats. Av min fina svägerska fick jag recension från fredagens konsert i Kristianstad och SSO (Sweden Symphony Orchestra) fick fina ord.



I år är det en nedtonad påskhelg här hemma, minimalt med pynt eftersom jag tappade sugen tidigare i år på att fira helger. Men påskliljor hittade hem precis som vackra körsbärskvistar som syns på sista bilden i detta inlägg.


På instagram har jag valt att vara med i en fotoutmaning med oftast dagliga foton, och jag tycker om känslan av bilden på hennes drömfångare, historien om hur den hamnade hos henne är rätt söt eftersom hon fick den av den store sonen, när hon som liten drömde mardrömmar.





Och vi tar en lugn helg här hemma, kopplar av, spelar  spel, kollar på film, njuter av att bara vara och det är så skönt att bara få vara och ha tid tillsammans.


2 kommentarer:

  1. Roligt med så fin recension!
    Ja, jag förstår att du är så stolt.
    Härligt med en lång påskhelg nu. Njut allt vad ni kan!!!
    GLAD PÅSK och stora karmar!!

    SvaraRadera
  2. Å, så roligt med fin recension Nettan!

    Fina påskbilder också som du bjuder på. Känner att det är precis lagom pyntat här...tycker om vårkänslan som kvistarna ger mig och så fick jag lust på på lite lökar ;)

    Äldsta dottern fick en drömfångare med, som hänger bredvid sängen. Det är så fint!

    Njut av helgen vännen! Glad Påsk!

    KRAM

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin