torsdag 20 november 2014

För några veckor sedan...

... precis i skiftet mellan oktober och november var jag med i en fotoutmaning och gjorde mina bilder svartvita, men denna bilden nedan blev också väldigt vacker i  färg.




Skogen var så trolsk denna morgon och dimstråken böljade, rent metrologiskt var det fortfarande sommartemperaturer och jag längtade efter höst, nu när nästan hela november har gått har hösten äntligen kommit till Skåne och jag njuter för kanske kan det bli vinter i år? Förra vintern var ur mitt perspektiv på saker och ting helt usel. Så Kung Bore jag hoppas på bot och bättring detta år!

Annars har veckan rullat på i ett snabbt tempo, dagarna har varit mer än fulltecknad och med en man som hoppar på kryckor så blir det en hel del moment som jag inte brukar  göra, men nu är det snart bara sju veckor med foten i fixerat läge, vi får se vad sjukgymnasten säger nästa vecka när han ska dit. Och vad gäller det stora bensinbolaget lär vi ju inte få någon som helst ursäkt eller kompensation för det min går igenom nu.

På jobbet då, lite drygt en månad på det nya, visst mitt kontor är vad det är, ibland blåser isvindar rätt in men det är ok med tanke på att hela skolan renoveras, och som dottern sa när hon såg dagens bild att det har ju blivit rätt så mysigt, och jag försöker ha en lugn arbetsmiljö och det är skönt att börja arbetsdagarna i ett lugnt tempo. Något  annat som jag uppskattar är mina vardagsrutiner som börjar falla på plats och det stämmer så väl att det tar ca en månad att få nya rutiner på plats och saker och ting börjar att flyta på som de ska.



Nu väntar helgen runt hörnet, och det blir en helg då vi smygstartar med advent, vi ska fixa med ljusstakar och börja få upp lite av de saker som hör advent till nästa vecka är nämligen rätt så fulltecknad så ska jag få det gjort är det helgen som gäller.

3 kommentarer:

  1. Bilden överst är magisk!! Jag kan inte sluta titta!

    Känner så med maken och hela familjen. Vilka konsekvenser det blev - hoppas såklart på snabb och god bättring!

    Här rapporteras det att det ska bli "snow storm" på självaste dagen innan och under Thanksgiving. Det kan betyda vart som helst...för min del kan det vänta lite
    till ;)
    Så roligt att din körledare arbetat i NY. Tror det är en speciell upplevelse att arbeta i kyrkan och vara en del av teamet där. Julbasaren är fin!

    Må så gott och jag håller tummarna för maken att allt går bra!

    Stor kram



    SvaraRadera
  2. De där bilderna, Nettan, de är ljuvliga. Bägge två. KAN inte välja vilken jag gillar mest. Otroligt vackra båda två.
    Jag hoppas också att ni ska få en bättre vinter iår. I fjol var den ju bedrövligt dålig hemma.
    Ja, det som hände din man är ju för hemskt. JAG hoppas att ni får ersättning. VERKLIGEN!!
    Kommer ni att kunna åka till Värmland i jul?
    Glad att jobbet flyter på.
    Stora kramar från mig!!

    SvaraRadera
  3. Hej Nettan!

    Tack för senast kära vän. Det var så roligt att träffa er alla igen och när jag åkte hem genom ett mörkt Skåne var jag fylld med så mycket kraft och energi. Vad annat är att vänta efter en dag fylld med värme, god mat och dryck, sköna skratt, prat om livet och fin vänskap. Ett härligt avslut på november. :)

    Jag hoppas att ni har det bra. Att mannen blir bättre för varje dag som går, att det går bra på jobbet och att ni får njuta av fina decemberdagar utan stress.

    Ta hand om dig vännen och tack snälla för vackra coasters. Så fina.♥

    Kram

    Ps. Så fina bilder. Lika fina i färg som i svartvitt.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin