tisdag 11 november 2014

Vardagslyx

Vad är det för dig?

För min del kan det handla om att få baka mitt eget bröd och veta att mina barn inte äter massor av tillsatser. Att kunna erbjuda dem bra mat lagad från grunden. Vi har några sådana dagar av vardagslyx bakom oss och det är så härligt!


Fikon och valnötsbröd bakat i helgen som gick, populärt hos både barn och vuxna.
Efter god middag och massor av skratt tog vi alla en promenad tillsammans i skymningen och sånt är också vardagslyx.



Ljuset är som sagt magiskt och att fotografera det gör inte alltid att det blir rättvist. Att fota i skymning och gryning kan vara tacksamt men också svårt. Svårt att få till det där som ögat ville fånga.



Och i dag på väg till jobbet, dimma kanske förebådar den ett väderomslag? Jag hoppas i varje fall på det! Nämnde jag att jag trivs på mitt nya jobb, om inte så vet ni det nu i varje fall, det är så kul att dagligen få möta dessa härliga barn och ungdomar! 

2 kommentarer:

  1. Vardagslyx, ja vad är det? Svår fråga. Att kunna ta kameran och sticka ut då ljuset är som vackrast, just i skymning och gryning :-) Det som fotografer kallar The Magic Hour.
    Underbart.
    Eller att kunna sätta sig ner och fika på ett varmt däck en varm em. Eller att se på snö som vräker ner medan man är hemma. Antar att listan kan göras lång.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Det är vad du visar här, god mat resor och det som sker på dagen. Ibland inget alls men man hittar alltid ett litet korn som man kan
    förvalta. Allt behöver ju inte vara så dramatiskt tycker jag.
    Men nu är jag jättegammal, och väldigt nöjd ändå med mitt liv. 83 år då har man inte så stora förväntningar, men jag älskar min vardag
    med benbrott urunvägs- grejer osv. käringen kan ju inte vara klok tänker du nog nu.
    kram från Hajan

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin