fredag 1 augusti 2014

Göteborgslyx

Ett och ett halvt dygn i Göteborg. Morgontåget till Göteborg var i princip tomt och det som är så bra med Öresundstågen är att de går hela vägen, inga byten inget tjafs, och tre timmar tar det dörr till dörr.




Efter lunch, Lisebergsbesök, Helix och mycket annat kul. Lyckliga barn som uppskattade olika typer av karuseller.




Karuseller åktes det och vi har åkt allt ifrån lugna snälla karuseller till värsting attraktionerna som mannen och sonen glatt stod i kö för, tex Helix och Atmosfear, jag nöjde mig att titta på och åka hederlig berg och dalbana (Balder) tillsammans med dottern. 
Trötta efter allt karusellåkande tog vi spårvagnen tillbaka till hotellet och njöt av en alldeles underbar upplevelse på Clarion Post



Hela hotellupplevelsen gav mersmak, och jag har nog aldrig sovit så gott som jag gjorde denna natten, underbart! Efter smarrig hotellfrukost testade större delen av familjen polen på taket, innan vi checkade ut och gav oss ut på stan innan vi skulle ta tåget hem. Vi hamnade tillslut på saluhallen, och den var väl värd ett besök.



Hoppas att alla får en fin helg och njuter av det underbara vädret som råder!


xoxo

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att skämma bort sig lite emellanåt och spendera tid med familjen är bara bäst!
    Ha det fortsatt fint och stort Lycka till på nya jobbet! Så glad för din skull:)
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Rubriken ger mersmak! Göteborgslyx låter underbart Nettan! Visst är det något speciellt att bo på hotell, vara tillsammans så här. Som Suz skriver, att skämma bort sig lite emellanåt och spendera tid med familjen tycker jag är en mycket bra investering ;)

    Saluhallar är bland det bästa jag vet! Tivoli tycker jag också om men jag blir så lätt yr numera. När jag var yngre kastade jag på allt som gick snabbt och högt, numera står jag och tittar och åker helst kärlekståget.

    Ha en fortsatt fin helg vännen!!

    KRAM

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin