fredag 8 augusti 2014

Sunflowers

Mina svärföräldrars granne har i år ett litet fält med denna magiska blomma som gör mig så lycklig!


Efter att ha skjutsat svärmor tur och retur till Ängelholm och fått i oss lite middag kunde jag inte låta bli att ta med mig kameran ner och fotografera lite, givetvis hängde hela familjen på och skrattet hördes nog över hela byn när vi kämpade med att få till bra bilder!


Flitig som ett bi fick en innebörd när vi såg hur arbetsamma bina var, de brydde sig inte om oss människor och vi fick se det vackra i deras arbete och strävan! Undra hur honungen från dem smakar?



Att få  njuta av allt det vackra som naturen har att erbjuda just nu är underbart! De sista semesterdagarna är här och vi gör det bästa av dem, om två veckor har skolan startat och dagarna skall falla på plats igen, men efter den här kanonsommaren är det välkommet, för batterierna är laddade, solkontot fyllt och D-vitamindepåerna uppgraderade, att låta det bli höst är med andra ord helt ok.


Hösten som ligger framför oss blir spännande, om några veckor skickar jag i väg sonen på hans äventyr, musikhögskolan och universitetslivet väntar och jag är övertygad om att det kommer bli alldeles underbart för honom. 



Ha en underbar helg! För vår del väntar den årliga kräftskivan, och en lat söndag innan vardagen drar igång igen på måndag!

Kram

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder ni fick till! Så vackert! Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Jag delar kärleken till solrosor!! Dina bilder är fantastiska - det syns att du njutit och haft roligt när du fotat Nettan!
    Kräftskiva låter så kul och gott - det får bli senare i augusti här. Först semester!

    Så spännande med sonen som ska börja på Musikhögskolan och du som har nytt arbete. Det blir en fantastisk höst tror jag!!

    KRAM vännen!

    SvaraRadera
  3. Hej min vän!!
    NU är jag tillbaka på din blogg igen! OCH så möts jag av detta fina inlägg.
    Älskar också solrosor. SÅ fina. jag blir lycklig av dem.
    Ja, snart börjar våra barn på UNI!! K är nervös, och förväntansfull. Antar att det är samma med din telning.
    Jag ser fram emot hösten med glädje och fasa (det där att bli empty nester)...
    Kräftskiva har jag med mina svenska kompisar här senare i höst. Love it.
    Kramar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen tillbaka fina du! Jo solrosor gör mig lycklig, de är så stolta och vackra! Även här är det en förväntansfull och pirrig blivande universitetsstudent som är överlycklig över att ha fått boendet klart för de kommande tre åren då kampen om bostäder för studenter är tuff.
      Vi får ha långa diskussioner om det där med empty nester, har ju några år dit men jag tror jag förstår vad du menar för känslan av att flytta sitt barn många mil hemifrån är en omställning som heter duga!

      Kramar
      Nettan

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin