måndag 7 oktober 2013

Höst, så välkommen


Hösten är vacker i Arvika, till helgen ska vi åka upp, lyssna på vacker musik i kyrkan i Brunskog, umgås med sonen hela helgen och njuta av värmländsk höst, jag hoppas att min trilskande fot är bra då. För jag vill promenera vid Glafsfjorden, njuta av vacker natur  och atmosfär. Bilden nedan skickade sonen till mig imorse och om jag fick lite hemlängtan till värmländsk höst? Jo men visst! 



Vi njuter av vackra, mysiga kvällar tillsammans med barnen och lagar god mat, imorgon ska jag berätta mer om våra äventyr i köket och våra nya matupplevelser tillsammans med ICA-matkassen!


Fredagskvällen bjöd på härlig utgång tillsammans med ett underbart gäng tjejer, blivande barnsjuksköterskor och vi hamnade på en italiensk restaurang i Lund, galet god pasta så ett besök på restaurang Italia rekommenderas verkligen.


Helgen har gått i höstens tecken, då vi förberett huset för vintervila och oss själva för lite lugnare tempo. Barnen har fullt upp med sina aktiviteter och vi får vara med om mycket, det är alltid lika  kul att se hur de utvecklas och hittar nya metoder för att lära sig saker.



Denna vecka går i magisterns tecken då vi börjat vår intensiva skrivperiod och förhoppningsvis får vi ut våra enkäter under denna vecka och går sedan in i skrivarkulan för en tid framöver.

Kram & trevlig vecka




7 kommentarer:

  1. Nu ryser jag nästan.... Brunskogs kyrka är min kyrka som jag är uppväxt med även om vi inte var flitiga kyrkobesökare. Och ja hösten är otroligt fin här just nu, idag har vi dessutom haft 17 grader.
    Hoppas foten blir bra nu!
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men kom med och lyssna, eleverna från Ingesunds musikhögskola spelar Verdis requiem kl 16:09. Vi åker upp på fredag em och hem på söndag så denna gång hinner vi kanske ses!
      Kram
      Nettan

      Radera
    2. Antar att det är på lördag. Det är inte helt omöjligt att det kan funka, får fundera lite på det.

      Radera
  2. Vad härligt.
    har precis läst ut Majgull Axelssons bok Moderspassion som utspelar sig i Arvika. Glafsfjorden nämns ofta.
    Bra bok. Speciell. Jag gillade den mkt.
    Förstår att Värmland är superfint på hösten.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt, hoppas ni får en härlig helg! Och att foten slutar trilskas med dig.
    Blir det bloggträff så hälsa Geta från mig:) Vi kikar också in till varandra ibland.

    Tack för tipset om Italia, vi ska äta i Lund på söndagkväll. Dottern ska hämta mannen min och mig på stationen då vi kommer med tåget från Stockholm:) Och hon var inte sugen på att laga mat till oss.

    Ha det fint!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin