lördag 26 oktober 2013

Höstbilder




Sista lördagen i oktober, Långa bryggan i Bjärred, träd som brinner av färger och vind som biter i kinderna och sliter loss slingor ur min hästsvans som jag samlat mitt långa hår i. Hand i hand promenerar vi längs bryggan och du ler åt barnens upptåg. Lågvatten konstateras och vi njuter av att det är ganska varmt i luften för att vara sista helgen i oktober.





Barnen hittar en femstammad björk på väg tillbaka till bilen. Givetvis  passar den alldeles ypperligt till att busa rundor i och omkring. Härliga höst!
Träden är fyllda av rönnbär i år och enligt vad jag har hört kan det bli massor av snö när det är rikt med rönnbär i träden. Hoppas kan man ju eftersom jag älskar snö och kyla.



Vi åkte vidare till närmsta köpcentra och hamnar i bokhandeln, där författarinnan Kim M Kimselius signerar böcker och helt plötsligt har vi två barn  i djupt snack med författarinnan och vi lämnar bokhandeln med två signerade exemplar och två barn uppslukade av varsin spännande bok. Och jag som bara skulle byta min Låna & Läs bok mot en ny!



Ha en fortsatt skön lördag!


(Den sista bilden tumblr.com)

2 kommentarer:

  1. Bilden längst ner är ju bara så enormt mysig. Vilken mYSFAKTOR den förmedlar.
    Är det hos er?
    Jag dör. Precis sådär vill jag ha det.
    FEM PLUS!!!!
    Jag har också hört att det lär ska bli ensträng vinter. Hoppas.
    Ja, bara den inte stoppar våra resor till NYC och dess auditions, ja du vet...
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Ja bilden längst ner är mysig och jag önskar vi hade det så, det är min inspirationsbild att jag någon gång ska få ha det precis så. Någon gång i framtiden.

    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin