onsdag 9 oktober 2013

Smart sätt att få variation

Hos goda vänner i september fick vi inspiration till att starta med ICA-matkasse, ett bra tips för vi sparar tid och jag har bara gott att säga så här långt, mitt i tredje veckan. Det är smidigt man sköter abonnemanget via deras hemsida och hämtar i utvald ICA-butik. recepten är hyfsat enkla och passar vardagsmat en del dagar kan det vara ett mer avancerat recept men det finns alltid något som är veckans snabbaste och som underlättare en stressig tisdag när det är både musik (orkester) och scouter. 



Jag får utmaningar med nya recept och ny inspiration, det är något jag saknade i köttfärs och falukorvsträsket. 



Det är mycket fräscha grönsaker efter säsong och roliga kombinationer samt att jag får testa kryddor och kombinationer som jag inte är van vid. Med andra ord lite nya utmaningar.




Så här på hösten handlar det mycket om olika grytor och soppor och jag som är dålig på just soppa har verkligen försökt att tänka till när jag lagar just soppa, men familjen är än så länge nöjd (om jag bortser från dottern där det gäller att hitta andra alternativ eftersom hennes mage inte tål det vi äter i kryddväg/grönsaksväg), men en hel del rätter fungerar bra för oss alla och det är skönt.

Så vill du spara tid för det gör man så kan jag verkligen rekommendera att testa en matkasse! Jämför de stora matkedjornas alternativ, och de internetalternativ som finns och hitta det som passar er. För det är onekligen skönt att ha allt hemma till veckans mat, att bara plocka fram grönsaker, kött/fågel eller fisk och laga mat från recept. För oss har det gjort underverk genom att vi slipper planera, skriva inköpslista och handla. Nu kompletterar vi bara på helgen och det är så skönt att slippa fundera på vad vi ska ha till middag idag när kylskåpet är halvtomt och barnen vrålhungriga.

Kram


2 kommentarer:

  1. Vad BRA och vad SMART och vad GOTT!
    Låter som ett mkt smart drag av affärerna att köra denna matkasse. Är det bara ICA som har? Eller har fler butiker också.
    BARA det att slippa gå och handla. Mitt hatobjekt under veckan.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Det verkar så bra att få färdiga recept. Handlingen har jag redan löst på annat sätt.
    Om jag fick önska, hade jag gärna velat se en husmor med på köpet ;-)

    Kram N

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin