torsdag 1 december 2011

Från kaos till ordning

Tar upp den rubriken igen, listor finns och följs till viss del, idag har jag skapat mig en frizon i sovrummet, måste ha en plats där allt inte består av en enda flyttröra med kartonger och påsar som ska packas upp. Allt som stått där är rensat och genomgånget, skräpet slängt, viktiga papper lokaliserade, kaoset där har minskat och gör att jag kan andas lite lättare... Skrivbordet är rensat, datorn fungerar och ordningen kommer så sakteliga krypande in i min tillvaro igen och det är så skönt. Är medveten om mitt kontrollbehov och det är inte alltid förenligt med min mans egenskaper, det blir lite kollisioner i bland men det får vi ta och arbeta med.

Några förebilder bjuder jag inte på för de får mig att vilja gråta men så här blev det efter tre timmars arbete idag!


Att få packa upp och ställa sakerna på plats är så otroligt skönt och jag ser fram emot när vi är helt klara!
Tur att jag tog ledigt från jobbet för att fixa med detta för annars hade det varit drygt!


Min skrivhörna, är egentligen inte glad för att ha datorn i sovrummet men det får lov att gå, det finns i varje fall utrymme för att få arbeta i lugn och ro här!

Nå fler bilder på hur det blir här hemma kommer efter hand!

Ha en härlig första december torsdag och ni har väl inte missat årets suveräna julkalender?

3 kommentarer:

  1. Huga, kontrollbehov känner vi igen. Vilken ordning du har fått, måste kännas skönt!

    Tre Tanter

    SvaraRadera
  2. Heja! Så fint det blir! Skönt att komma i ordning Nettan.

    Ha en härlig andra december önskar jag för när jag skriver det här, är det redan torsdag i Sverige.

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Hej Nettan!

    Vad skönt att ni är på plats nu och att saker och ting sakta men säket börjar komma på plats och ni får en chans att återvända till det normala. Att flytta tar verkligen på krafterna och det är inte konstigt alls Nettan att det kan bli lite irriterat och konfliktfyllt. Ni har haft mycket den senaste tiden och det är klart att det påverkar. Men nu är ni på plats och förhoppningsvis kommer ni ganska snabbt att "hitta hem" och finna er tillrätta i ert nya hem.

    Vad fint ni har fått det! Så läckert med en lång gardin snett över fönstret så där. Och din arbetshörn aser väldigt rofylld ut. För att inte tala om välorganiserad. Känns som det är dags att ta itu med min egen hörna snart. ;)

    Ta hand om dig fina Nettan och glöm inte bort att andas. Det kommer att bli bra det här.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin