måndag 26 december 2011

Allt är inte guld...

... som glimmar, men många guldkorn har det blivit denna julen. Vi har träffat nära och kära, njutit av många skratt. Torkat en och annan tår. Åter igen har jag fått fira jul med de jag älskar mest, min familj, även om det finns personer som jag saknar...

Julaftonen började på jobbet, bland barnen, och det var stämningsfullt och känslosamt att vara där.Väl hemma blev det Kalle Anka enligt tradition, julaftonsfika och sen lite senare dukade vi vårt julbord, och för en gångs skull var det för att använda det typiskt svenska ordet "lagom" med mat, vi fick inte mycket rester över och ingen föråt sig på något (om vi inte bortser från yngste sonen och hans snaskande i Alladinasken).



Juldagen startade  med traditionsenligt julotta och sen familjefrukost. Efter det tog vi en tur till svärföräldrarna. Promenad, vanligt hederligt alfapet och inte enbart wordfeud, och sen svärmors kalasgoda kalkon (har försökt lära mig hur hon gör)! På kvällen styrde vi bilen hemåt genom stormen Dagmar även om vi i Skåne denna gång befann oss i stormens periferi (skönt).

Annandagen då? Vi drog på rea, sonen och jag, runt i köpcentrat  letade vi skor, byxor, tröjor mm till honom. Hem kom han med lite av varje, men framförallt ett par vettiga skor. Och hur gick det för mig då? Jag, som allt som oftast gör som många andra mammor, dvs handlar till barnen, lyckades faktiskt hitta en söt tunika från Soya Concept och hör och häpna ett par jeans på JC i normal klädstorlek (något jag inte köpt på år och dar!) Är imponerad av mig själv att jag tog mod till mig och köpte ett par jeans som satt snyggt (fick tom köpa en strl mindre än förväntat efter att ha blivit övertalad av expediten om att de jeans jag provade var alldeles för stora).

Nu väntar några dagars jobb innan jag har 11 dagars sammanhängande ledighet tillsammans med mina underbara barn!

Kram & ha en sista trevlig vecka innan vi lägger 2011 bakom oss och välkomnar 2012.

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg ni har haft! God fortsättning vännen!

    SvaraRadera
  2. Ja, vilken mysig julhelg ni haft!! Perfekt. God fortsättning Nettan!

    Jag har nu landat i USA igen efter att ha flygit nästan hela dagen igår. Jag skruttar runt hemma, glad för en dags ledigt till. Så skönt att du ska vara ledig i 11 dagar!

    Stor kram!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin