tisdag 6 december 2011

Tisdagsmys

Min lediga tisdag byttes snabbt ut mot en vara hemma med förkylda och hängiga barn tisdag.


Till och med den ena kissen nyser och avslöjade sitt gömställe för mig! Men lite plock och pyssel senare har vi ändå en mysig tisdag nu när det skymmer ute och det är varmt och gott inomhus när det blåser och regnar ute.



Ordningen börjar att härska i ett hus där det i 1½ vecka har rått kaos och det är skönt, då trivs jag, jag tycker inte om kaos, att inte hitta det man vill ha bland kartonger och kassar. Men nu så tar det sig och det är så underbart gott.




Levande ljus hör december till men på kort tid nu så har vi lärt oss att inte ha dem nära våra små familjemedlemmar innan de kommit på att detta är ett mindre hus med mindre ytor än vad de är vana vid, inga stora incidenter men tillräckligt för att vara försiktiga.

Hoppas alla har en skön decembertisdag!

4 kommentarer:

  1. Krya på er allihopa, inte roligt med snuva och t o m kissen verkar ha drabbats, krya på er kram från 3 tanter

    SvaraRadera
  2. God bättring!

    Skönt att det går framåt med uppackningen. Jag trivs också bättre när det är ordning och vet hur det känns med kartonger överallt.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer för krya på sig hälsning till barnen!

    Ja jag är inte någon vän av oordning så här rensas och röjs det när det finns ledig tid!

    SvaraRadera
  4. Hej Nettan!

    Vad skönt att höra att ni börjar komma till ro i ert nya hem nu. Men trist det där med förkylningar. Jag hoppas att barnen mår mycket bättre nu?

    Här har vi också drabbats av årets stora vinterförkylning och dagens julgransjakt i skogen och julbak fick ställas in till förmån för säng och vila. Tänk vad de där virusenoch bacillerna kan klubba en fullständigt! Men förhoppningsvis innebär det att vi blir friska innan jul.

    Ha en fin Treje advent kära vän och sköt om er!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin