onsdag 3 juni 2015

Som alltid...


... drar jag ett djupt andetag när maj är över, rätar på axlarna och känner mig mindre sårbar. Med mindre än två  veckor till skolavslutningen ser jag hur barnen laddar för sommarlov, tyvärr är det bara 10-12 grader utomhus och sommarvädret väntar än så länge någon annanstans.




I söndags var vi på rhodedendronvandring i Sofiero, En mysig stund tillsammans med min fina familj, i bland är det skönt att bara få vara tid och njuta av allt det som är vackert.





Och så fina dottern, alltid pigg på bus och lek. Hennes busbror han går på små rosa moln och frågade vilket som var min bästa dag? Och mitt svar blev enkelt, mina bästa dagar är de dagar då mina fina barn är födda, och det höll han ju med om att det måste vara en av de bästa dagarna i en förälders liv, men i hans fall var hans bästa dag i hans 11 åriga liv i måndags men mer om det en annan gång!




Sommarpaus, bloggtorka och sparlåga orden som sammanfattar är många och ja snart är det sommarlov och jag kommer skriva när jag vill och utan tvång eller måsten.

Ha en fin sommar mina vänner.




2 kommentarer:

  1. Jag vet att maj är tung för dig, och jag förstår att du tycker att det är lite av en lättnad då den är över.
    Sommarlov snart. Härligt för er ALLA!
    Jag kommer helt att ta uppehåll från blogg och bloggar om ngn månad. Det känns rätt att ta ett ordentligt brejk då man har semester.
    Så vackra rhododendron på Sofiero.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Du skriver så vackert och jag kan lite förstå de känslor du försöker förmedla. Jag hoppas du fortsätter vårda dina minnen ömt, för det tror jag på. De är dina och bara dina och ska inte gömmas undan för att åren går.
    Ha en underbar sommar du också!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin