söndag 7 juni 2015

Ljusa vårkvällar


"På Krysseboda sommaräng, ser han liljekonvalj utslagen 

Björkskogen där bär nya löv, där är ljust in på sena dagen"  ur Duvemåla Hage, Kristina från Duvemåla av Benny Andersson och Björn Ulvaeus, en av mina favoritmusikaler någonsin och i höst har mannen och jag bokat in oss på konsertversionen i nya Malmö Live, så roligt!




Mitt favoritstycke ur musikalen, lyssna gärna!




Liljekonvalj i svärmors backe, så otroligt vacker och så ljuvlig doft. Våren är på väg att gå över i skir sommar, det har varit kallt länge nog nu men nu borde de ljusa vårkvällarna ge värme och näring till min själ. Och som jag har längtat.

I går var det femtioårsfest hos  mannens kusin, och givetvis samlades släkten för att gratulera, mannens kusin har byggt ett nytt hus där den gamla släktården stod och han har bevarat häftiga detaljer, som denna gamla bakugn.




Här på hemmaplan har vit haft ljuvliga dagar och kvällar, uteplasten börjar ta form och jag har fixat lite med blommor och ljus. I fredags kväll satt vi ute länge, länge, spelade spel och lyssnade på fåglar som kvittrade och på pigges framfart i buskarna. Vår lillkisse är förtjust över att vara ute även om det bara är i kopplat läge än så länge.




Sista skolveckan  är här och jag inser att jag har lite mindre än en månad till semester. Barnen slutar skolan på fredag och det blir skönt med sommarlov för dem, store sonen drar till Piteå och spelar en vecka bland annat för Lluis Claret, en känd spansk cellist. (Bilden nedan från hans sida) samt med sin ordinarie lärare Hampus Linderholm. Förmodligen kommer han hem med massor av nya idéer.


Ha en underbar vecka mina vänner!

1 kommentar:

  1. Jag har inte sett Kristina från Duvemåla, men gissa OM jag skulle vilja!! Musiken är ju underbar, och handlingen så bra. Vilhelm Mobergs hela svit har jag ju läst, och jag äger filmerna. Helt otroligt bra är dem tycker jag. Starka som bara den.
    Musikalen står på listan.
    Er uteplats och trädgård ser så fina ut. Såg dina fina bilder på insta i helgen. Ljuvliga.
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin