torsdag 20 februari 2014

Bloggen som försvann eller hur jag fick skrivlusten tillbaka...

... februari har varit och är...

... en tuff månad men det börjar bli bättre nu. Vi går mot ljusare tider på alla sätt och vis. Har haft det lite tufft att byta det lugna skoltempot mot vanlig vardag med jobb, barnens läxor och aktiviteter och inte riktigt hittat min plats i tillvaron men alla omställningar är nyttiga och härom dagen damp beviset ner på vad jag åstadkommit under förra året i ett fint kuvert och på vattenstämplat papper finns beviset. Skönt, nu kan jag verkligen löneförhandla eller hur? Nej just det jag jobbar ju i landstiget, glöm det, det finns aldrig några förhandlingsutrymmen där, suck!





... inspirationen ramlade rätt ner i den djupaste källarhålan. Jag som skulle fotografera mera i februari har inte haft en chans, massor med fina undanflykter, inget bra ljus, bara gråväder och regn, regn regn, men jag ger mig själv en chans att förbättra det i mars och tar med mig februaris målsättning dit i stället.


Kanske kan jag finna inspiration att fotografera finna stilleben som ovan?



...massor och då menar jag massor på jobb, det är först nu med den nya schemaperioden jag har tillräckligt med återhämtningstid. men jobbet är utmanande och ger så mycket tillbaka även om jag ofta funderar över hur svensk barnsjukvård utvecklas och varför det är så? Snubblade över bilden nedan på nätet och jag tror att många barn (små barn) hade upplevt en röntgenundersökning så mycket lättare  när man kan leka i stället.



...Februariförkylning say no more, jo då den hittade mig men den hittade inte ner i mina lungor, så skönt. Men det sliter att vara förkyld så jag stoppar i mig vitaminer och sover mycket! Nu väntar fyra dagars ledighet och det vore väl själva den om jag inte kan bli frisk tills på måndag!


Kram

Alla bilder från tumblr.com

1 kommentar:

  1. Grattis till ditt välförtjänta examensbevis Nettan! En prestation väl värd att firas och även om den inte kommer uppmärksammas i lönekuvertet så har den gett dig så mycket på en mängd plan. Bra jobbat vännen!

    Livet blir inte alltid som man tänkt och planerat. Men vad skönt att kunna blicka framåt och ta med sig målsättningarna in i kommande månad istället. Och nu när våren är här och med den det efterlängtade ljuset så kommer du förhoppningsvis få många härliga stunder tillsammans med kameran. Så mycket härligt som ligger framför oss.

    Krya på dig kära vän! Själv har jag en som bröt ut igår så jag ligger nerbäddad och tittar på ishockey och glädjer mig åt solskenet som strömmar in genom fönstret och hoppas att det kommer bli en lindrig variant. För jag längtar ut till solskenet.

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin