onsdag 31 oktober 2012

Saknad & Längtan, Höstlov och Alla helgon


Det är den tiden på året, gravar, ljus, kransar.
Här hemma tänder jag ljusen, söker, finner, längtar.
 Ibland finns bara sorgen och saknaden där, så enorm, stor och obegriplig, jag blir sorgsen, funderar mycket och drömmer mer än jag brukar. 
 Sången ovan av en av mina favoritartister sätter ord på mina tankar, så rätt så riktigt. 


Här hemma är det höstlov, store sonen är hemma från Värmland, vi dricker te, snackar, återigen fylls huset av fantastiska tonåringar och saknaden som har varit stor mildras för en tid. Lediga dagar njuter jag av, skriver, pysslar, fångar dagen tillsammans med mina höstlovslediga barn och det är bra härligt mellan varven. Mannen släktforskar vidare med pannan i djupa veck vrider han och vänder på släktnamn och årtal.

Just nu får inte bloggen den tid och den kärlek den behöver, men det får vara så en tid framöver...

Kramar till er alla

6 kommentarer:

  1. Å, Nettan! Saknat dig.

    Hej iallafall :-)

    Jag har liknande tankar i dessa tider. Jag vet inte vad det är med mig, om det är åldern. Men jag gråter så lätt nu förtiden. Känner saknad.


    Njut av er fina vecka tillsammans! Just nu dricker jag te, äter äpple, ser film och känner doften av ljus och pumpor. En stilla Halloween efter stormen. Mitt arbete fortfarande stängt då strömmen saknas och vatten kommit in i byggnaden. Jag såg en bild från en tunnelbanestation i Brooklyn där de hade en dykare som dök - så mycket vatten var det!

    Varm kram!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej finaste Lotta!
      Ja fy vilken storm ni haft på andra sidan Atlanten ( vi lär få efterdyningar av den men inte lika illa som det varit hos er), riktigt busväder. Förstår att det måste ha lamslagit många.

      Skönt att höra att det finns fler än jag som har konstiga tankar så här i dessa dagar. Och trevligt att ha varit saknad. tror att luften gick ur mig lite efter några hektiska veckor på jobbet...

      Kramar

      Radera
  2. Det där med att tiden läker alla sår stämmer inte. Den gör ju inte det. Sorgen, saknaden och smärtan finns alltid där. Som ett sår som aldrig riktigt läker. Vi anpassar oss. För att vi måste. Livet går vidare och så också vi. För att vi måste. Men de vi saknar finns med oss. Varje dag.

    Ibland tycker jag att det är en trösterik känsla att få gråta och sakna. Att inte väja för mörkret utan möta det öga mot öga. Att tillåta mig själv att känna den där bedövande smärtan.

    Jag är glad att du har dina kära runt omkring dig dessa dagar Nettan och extra glad över att sonen är hemma under lovet. Jag vet hur du/ni har saknat och längtat.

    Njut av sköna dagar tillsammans och rå om varandra ordentligt.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen!

      Grattis i efterskott du fina och välkommen i klubben!
      Nä det är som du säger, tiden läker verkligen inte alla sår, vissa läker på ytan men går djupt, djupt i själen!

      Många kramar till dig fina vän!

      Radera
  3. Hej Nettan!
    Här är en till som saknat dig!

    Mycket eftertanke är och har det varit dessa dagar. Får också en sådan känsla vid den här tiden. Om hur sköra vi människor är och våra liv. Om människor som inte finns här längre, men ändå i mina tankar. Om naturens krafter och människans litenhet vid dess sida.

    Härligt när familjen kan samlas, det värmer extra mycket!

    Ha en riktigt mysig helg!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Suz!

      Ja det är underbart när hela familjen har samlats och vi lever verkligen i nuet, det är det som är viktigt.

      Många kramar till dig

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin