torsdag 6 oktober 2011

Sorteringshatten...

... eller sorteringstratten, nej snarare sorteringsprocessen.
Vi har ekorrar i familjen, några stycken, en som ser möjligheterna och framtiden i en gammal skokartong, toarulle eller pappersbit, en som gömmer saker under sängar och tror att de på något magiskt vis bara försvinner, och så har vi en som sparar saker lite över allt för att de kan vara bra att ha...




På den andra sidan har vi två andra som gärna slänger det som inte går att laga, som skänker till vänner och bekanta eller till loppis och som gillar ordning och reda. Förena dessa fem och ni har vår familj framför er, just här och nu går sorteringsprocessen långsamt, plågsamt långsamt, för vardagen styr och än har det nog inte sjunkit in att det är dags att börja packa trots att det är mycket kvar att sortera, slänga/skänka/sälja men processer kan vara plågsamt långsamma i bland men denna helg ska det sista sorteras undan och iväg. Vi ska inte ha med oss mer än vad vi använder och tycker om när vi lämnar Segeholm, allt onödigt kan finna bättre ägare och vi kan få mer ordning och reda. Men det är en lång sorteringsprocess, organisering och planering. Ska bli skönt när de är klart och vi har flyttat, ser faktiskt fram emot att få det avklarat! Att veta att det jag planterar till våren inte behöver ryckas upp med rötterna till hösten!


2 kommentarer:

  1. Att slänga är skönt, tycker jag. Inte min man! Vi är helt olika där. Jag känner igen mig i en lång sorterinsprocess.

    Hoppas det går bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vad jag käner igen vår familj i din beskrivning! ;) Jag har varit en samlare av stora mått men som det senaste året har tagit tag och rensat och slängt massor. Och vilken ljuvlig känsla! Jag går lite lättare på något vis. Maken har dock rensning framför sig att ta itu med. ;)

    Jag hoppas att det går bra för er med sorteringsprocessen Nettan och att allt är bra med dig och familjen? Ta hand om varandra!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin