fredag 28 oktober 2011

Botten...





... det måste vara den vi skymtar bland alla våra stenar. Åter igen ställs vardagen på ända och vi tvingas till beslut, har en konstig känsla av dejá vù, att vi har redan upplevt detta och det gjorde vi 2002. Kan vi aldrig få lugn och ro? Det känns som om allt hela tiden ska gå åt fel håll, och visst förändringar behöver inte vara av ondo, de kan vara positiva och i slutet kan det komma något gott ur detta som göra att det blir bättre i vår tillvaro! Men vi behöver stabilitet, vi behöver lugn och ro, inte berg och dalbanekaos som vi har nu! Det räcker med en förändring åt gången de behöver inte komma i högvis och slå ner med full kraft! Den här gången precis som 2002 är det mannen som utsätts för förändring igen, denna gång är han 9 år äldre och detta är inte hållbart i längden för oss, tur att vi är trygga med varandra och kan stötta när det krisar men det är inte enkelt! Nu håller jag tummarna att det lossnar för min man så vi inte behöver upprepa de tuffa åren mellan 2002-2006 och att saker och ting ordnar upp sig snabbt!

Nu däremot tar vi helg, eller för min del halv helg! Jobbar sön-ons och tar sedan höstlov med barnen, eller lov och lov, jag ska packa!

3 kommentarer:

  1. Hej Nettan!

    Det gör ont i mig att läsa ditt inlägg vännen. Ibland tycks det inte vara någon ände på det elände som livet knockar en med. Jag känner med er och hoppas att ni ska finna kraft och styrka i er kärlek och er fina familj och ta er igenom dessa tuffa tider också. Håller tummarna för er och skickar styrkekramar.

    Ta hand om varandra och ha en fin helg!

    Kram Lotta

    PS. Tusen tack för ditt fina mail Nettan. Du är fantastisk! :) Jag hoppas att mitt svar kom fram ordentligt (mailen strular lite emellanåt)? :)

    SvaraRadera
  2. Tack söta rara underbara du Lotta! Och ja ditt mail kom fram, jag ska läsa det igen för det gjorde mig glad i själen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Å Nettan, jag vet precis känslan när det gungar och oron slår ner. Livet kan vara så prövande.

    Jag hoppas att det med tiden ordnar sig, att det finns alternativ och lösningar. Tillsammans kan ni stötta och finnas där för varandra, det hjälper till.

    Styrkekramar från mig med!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin