söndag 8 november 2009

I väntan på advent

Om tre ynka veckor är det första advent och min favoritårstid tar sin början. Jag har redan tjuvstartat. Efter gårdagens middag med fina vänner och bästa svägerskan med man hade åkt hem så rensade jag bordet och fram med den fina röda löparen jag har. Vasen med de vackra blommorna hamnade mitt på och ljuslyktor som får invänta det som sedan ska stå på bordet om några ynka veckor. Advenstljusen är redan in köpta och det fattas bara den gröna mossan som ska omge dem på ljusfatet. Jag längtar! Det roliga är att det smittar av sig på familjen. November och december är två härliga månader, i år förgylls de av många fina musikframträdanden som jag kommer att få ta del av. Det är härligt med barn som spelar och sjunger, för det ger upphov till många fina traditioner.


Här hemma väntar en söndag med lövräfsning, bakning av pepparkaksmuffins och allmänt söndagsmys innan jag börjar mina arbetsvecka.

1 kommentar:

  1. Så fint det blev på bordet! Det var en fantastisk blombukett ni fick! :-)

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin