söndag 15 november 2009

Helg

Köket röjt, bröd i ugnen och jag spanar i veckans planering, möten avlöser jobb och lediga dagar kommer att passera snabbt, vips kommer helgen med konsert, fint besök och orientering, och sedan är vi där, sista veckan innan första advent. Dagarna går så oerhört snabbt, time flies! Vi synkar våra kalendrar jag och maken, vem lämnar, vem hämtar, vem går på mötet på dagis? Till slut faller planeringen på plats och veckan som kommer blir någorlunda hanterbar och vardagen kommer att fungerara utan att våra små blir allt för lidande, tuffa mornar två dagar denna vecka men de har vanan inne nu.
Här hemma smyger sig pysslandet på allt mer, barnens pysselhörna har numera fått flytta en trappa upp, bänken i köket är numera prydlig yta, med plats för att duka upp buffé när vi har gäster (som förra helgen), eller lördagsfrukosten, eller bara njuta av en tom ren yta. Härligt! Barnens tidigare kaos är uppsorterat i lådor och burkar, ordning och reda med andra ord.

Fönstret vid bänken är ett fantastiskt ljusinsläpp och i år har jag hittat den perfekta adventsbelysningen, en stor stjärna. Förra året avvaktade vi med att inhandla adventsbelysning utan vi gick på det som vi hade sedan innan, i år däremot inser vi att det behövs mer belysning i våra inte alltför små fönster.


2 kommentarer:

  1. Det var jag som skrev förra inlägget! Glömde skriva mitt namn. Den stora stjärnan kommer att passa perfekt i fönstret - snyggt! Jag ser det redan framför mig.
    Ha en bra dag!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Det är mysigt att vi går mot advent och allt decembermys, men lite ångst får jag över att det går så fort och jag börjar jobba i januari. Vill vara hemma liiiiite längre!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin