måndag 2 november 2009

Fem minuter

fem minuters glädje - fem minuters ilska
fem minuters stilla ro - fem minuters intensiva steg
fem minuters självrannsakan - fem minuter hålla någons hand

Hur ofta på en dag ber man någon nära och kär eller en vilt främmande människa att vänta ett ögonblick, ett ögonblick som kan bli till fem minuter. Idag handlade de viktigaste fem minutrarna om att få avsluta en teckning och borsta tänderna. Liten fröken tar sig ton här hemma och på väg mot sexåringens stora äventyr inser jag att som den pojkmamma jag är måste sätta tydliga gränser för min älskade flicka, som gärna vill tuffa till sig och gör som hon vill. Min älskade snart sex år gamla pojke däremot hade bekymmer med att avsluta i tid, så det slutade med att spistimern fick fylla funktionen av att visa barnen hur länge fem minuter är.

Jag tror väldigt hårt på att man får skörda det som man sått en gång, ser det ofta nu med vår store kille, att allt det vi kämpade med så länge ger resultat så det är bara till att ladda om batterierna och använda de erfarenheter som gjorts tidigare som mall och sedan börja om processen, fast denna gång något visare och inte lika blåögda.

Så älskling, det är du och jag igen!

1 kommentar:

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin