söndag 22 november 2009

Fantastisk helg


Adventstid



Med de två orden kan jag enkelt sammanfatta helgen. Adventspysslet har tagit sin början och då huset är stort tar vi pysslet rum för rum så att det är klart till helgen. Gårdagen tillsammans med svärföräldrarna passerade snabbt och på kvällen myste barnen länge med dem. I dag har vi haft fina vännerna L & P här på middag. Mysigt och snart ger de sig ut på sitt livs resa, vi ser fram emot att vara med på ett litet hörn, än en gång vi tänker på er!

Barnen och jag har varit flitiga och bakat lussebullar (inte katter eller kusar), och det blev bra, en sats med russin och en utan. Trist bara att en av världens godaste kryddor är så sanslöst dyr, 1 gram saffran = 64 kr!!! Så att baka lussekatter, bullar eller liknande är inte något man gör var dag direkt!


Dyr krydda


Bakduk från Nyblom o Kolléns
Inköpt i Göteborg
(Balders Hage)

Men det doftar nybakat och gott i hela huset, barnen uppskattade den vanligvis trista vetedegen på ett annat sätt än tidigare och var med och lade bullarna i formar.
Nu väntar en ny lite lugnare vecka, med mitt i veckan ledigt inför en arbetshelg, dock har jag semester nästa söndag! Ska bli skönt!
På återskrivande!

1 kommentar:

  1. Underbart när man hittar adventsfriden. Det är ju så det ska vara...
    Jag fick också skrämselhicka av saffranspriset. Men gott blev det!
    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin