tisdag 14 juni 2016

Vandring, Musik, Sommarlov

Vilken helg som ligger bakom oss nu när det är tisdag och stor skolavslutningsdag i Malmö. Mina egna barn slutade redan i fredags och i helgen som var njöt vi av den första sommarlovshelgen, Vi åkte till Fulltofta och vandrade med barnen, inte så lång vandring men ca 4 km med dem varav en del av det gick på träbro uppe bland trädkronorna i en ravin och helt plötsligt kom båda barnen på att här hade de varit tidigare och vandrat med skolan. Vi vuxna planerar att vandra en milrunda med William lite längre fram i sommar.



Efter att ha vandrat är det alltid gott med picknick, i detta fall hade jag med mig yoghurt med jordgubbar och nötter, supergott att ha efteråt. 


I söndags kväll var himlen vackert rosafärgad, vi besökte Uppåkra kyrka för musik i sommarkväll, denna gång Förklädd Gud och gissa om Rikard Söderberg kunde recitera? Magiskt, körens framträdande var helt underbart och man gick därifrån med lättare sinne.


Nu är det sommarlov på riktigt, mina barn började ju redan i fredags och barnen i Malmö slutade idag. För egen del dröjer det lite till innan det är semester, men jag ser verkligen fram emot årets semester!




2 kommentarer:

  1. Det låter härligt och BRA allting!
    Mysigt med vandringar. Så roligt att dina barn gillar det också.
    OCH Rikard Söderberg. JAG GILLAR HONOM!!! Förstår att det var en magisk kväll!
    NJUT av underbart sommarlov nu, önskar jag dina barn!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Å, Nettan! Hej och glad sommar! Vad fina inlägg. Nu har ni börjat njuta av sommarlovet och jag förstår att det är efterlängtat. Ville titta in och säga hej och att jag tänker på dig!

    KRAM

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin