lördag 12 mars 2016

Didn't see that one coming...

... och helt plötsligt har vi fått en fotbollstjej här hemma, som andas, drömmer och äter fotboll gärna dygnet runt. Det började så smått i november med några prova på träningar med ett tjejlag i byn och nu är det full fart framåt. Hon var med och spelade sin först cup i söndags och fick med sig ett silver hem som förmodligen gav mersmak.   Hennes storebror uppmuntrar henne givetvis då han älskar fotboll men aldrig tränat det själv i någon klubb. Simning var hans grej tills musiken tog över. Men det lite roliga i det hela är hennes intresse som bara blommade upp så snabbt ur ingenting vilket jag tycker är fascinerande, kul dock att hon funnit en sport som hon brinner för.


Så nu blir det en del matcher framöver och fotbollshäng för min del men det är ok, det kan jag ta om det gör henne lycklig, desto roligare med ett intresse som både hon och storebrorsan gillar.

Idag tänker jag också tipsa om ett mysigt frukostställe dit jag och två tjejkompisar och kollegor sedan innan valde att åka och äta frukost. Som tur var hängde vi på låset för attans vad folk det kom vid 10-tiden. Smarrig frukostbuffé, goda bröd och mysig interiör och inte så långt hemifrån heller. Platsen är Vismarlövs Café och Bagarstuga, väl värt ett besök, de har kakbuffé för den kaksugne också samt dagens sopplunch för den som vill luncha. Enda nackdelen är att utsikten kunde vara bättre men man kan ju inte få allt.



På hemmaplan har det varit en tuff tid, min lunginflammation har inte velat släppa sitt grepp men äntligen är jag på bättringsvägen och det känns oerhört skönt, är less på bakterier och infektioner nu. Det är bra och det har talat om och påmint om att vi alla är dödliga och att ingen lever för alltid, men nu räcker det.  Idag har det varit underbart vårväder och både vi och våra katter har njutit av sol på baksidan medan vi sopade bort vinterns nedfallna löv från trädäcket. och börjat att förbereda för den vår som skall komma.  


Så den här helgen går åt till hemmafixande, och bara vara tid vilket är så skönt. Hoppas ni andra passar på att njuta av fina tidiga vårdagar,

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin